سپیده سیروس‌نیا گفت: ساخت‌وساز در مسجد "پنپه‌چی" تا ارائه نقشه‌های معماری مطابق با معماری اسلامی و سنتی متوقف شده است.

سپیده سیروس‌نیا، معاون میراث فرهنگی استان تهران به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: مسجد "پنبه‌چی" در سال 1336 در تهران ساخته شد و به عنوان بنای دارای ارزش معماری شناخته شده بود.
 
وی افزود: این مسجد در سال 81 و 82 به شهرداری به عنوان بنای واجد ارزش معماری اعلام شده بود و شهرداری قبل ازهرگونه دادن مجوز تخریب و ساخت‌و‌ساز به مالک باید از میراث فرهنگی استان تهران استعلام می‌گرفت.
 
سیروس‌نیا تصریح کرد: اوایل سال 92 شهرداری درباره مسجد "پنبه‌چی" از اداره میراث فرهنگی استان تهران استعلام گرفته بود اما هنگام مراجعه کارشناسان میراث فرهنگی متوجه شدند این بنا کاملا تخریب و تنها سردر آن باقی مانده بود.
 
معاون میراث فرهنگی استان تهران بیان کرد: براساس مکاتباتی که با شهرداری انجام دادیم و خواستار حفظ سردر و ارائه نقشه‌های معماری مطابق با معماری ایرانی و اسلامی شدیم.
 
وی اظهار داشت: متاسفانه هم‌اکنون سردر مسجد به طور کامل تخریب و نقشه‌های معماری نیز به میراث فرهنگی ارائه نشده به همین منظور اداره میراث فرهنگی استان تهران از ادامه ساخت‌و‌ساز جلوگیری کرده است.
 
سیروس‌نیا تصریح کرد: در تهران حدود 2500 بنای تاریخی واجد ارزش معماری شناسایی شده که تنها 730 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: مساجد سلمان و همت در شهر تهران در خدمت آثار ملی به ثبت رسیده بود که متاسفانه سال‌های گذشته آنها را نیز تخریب و مساجد چند طبقه ساخته‌اند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار