رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز از ایجاد پنج کانون ادبی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج اظهار داشت: هدف اصلی ایجاد کانون‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی در حقیقت اشاعه فرهنگ مطالعه صحیح و هدفمند بوده و توجه به شعر و ادب اسلامی ایرانی از دیگر اهداف ایجاد کانون‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی است.

وی افزود: مطالعه هدفمند، استعدادیابی جوانان و نوجوانان، آشنایی نوجوانان با آثار برجسته ادبی و خواندن صحیح آثار از اثرات و نتایج مهم کانون‌های ادبی کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ مطالعه است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز با اشاره به این‌که وظیفه کتابخانه‌های عمومی فقط نگهداری و امانت کتاب نیست، تاکید کرد: کانون‌های ادبی با شناخت مخاطبان خاص و عام، تعداد مراجعان به کتابخانه را در زمینه‌های گوناگون افزایش می‌دهند و به فعالیت کتابخانه‌های عمومی رونق می‌بخشند.

وی تصریح کرد: امروزه و درحال حاضر با حضور شاعران، نویسندگان و اصحاب فرهنگ و هنر و تشکیل همایش‌های ادبی که بسترساز توجه و استقبال عموم اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان از کتابخانه‌ها است شاهد حضور چشم‌گیر و بسیار زیاد جوانان خوب اهواز در کتابخانه‌های عمومی هستیم.

کلاه‌کج خاطرنشان کرد: از فواید تشکیل کانون‌های ادبی جذب جوانان به کتابخانه‌های عمومی بوده و از وظایف کتابداران معرفی افراد مستعد به کانون‌های ادبی کتابخانه‌ها است که سبب کشف استعدادهای ناشناخته و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه می‌شود.

این مسئول یادآور شد: هم اکنون تعداد پنج کانون ادبی در کتابخانه‌های این شهرستان ایجاد شده است که شامل: کانون ادبی حافظ شناسی در کتابخانه عمومی باهنر (هر هفته شنبه‌ها از ساعت 15:30 تا 16:30)، کانون ادبی قیصر امین‌پور کتابخانه رجایی (هر هفته شنبه‌ها از ساعت 18 تا 20)، کانون ادبی شعر و کانون مطالعاتی کتابخانه شهدای اهواز، کانون ادبی کتابخانه شهید فریدنیا، کانون ادبی کتابخانه مشارکتی حافظ است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز در پایان از برگزاری بالغ بر 50 جلسه نقد و بررسی کتاب و جلسات ادبی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.