مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد:به منظور حفظ حقوق مشتر‌کان و همین طور منابع صندوق های بازنشستگی، دستگاههای اجرایی برای انتقال کسورا‌ت کارکنان خود در همان زمان تقاضا اقدام کنند.

ایران دخت عطار‌یان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی برای نقل و انتقال کسو‌رات یا حق بیمه دارای ضوابطی هستند، اظهار داشت: در سه حالت نقل و انتقال حق بیمه یا کسور بازنشستگی اتفاق می افتد، در حالت اول مشترک یا ذی نفع با محل خدمتش تغییر پیدا نمی‌ کند به عنوان مثال فرد در آموزش پرورش خدمت می کند و کماکان می خواهد در آموزش و پرورش بماند و فقط صندوق عوض می شود و یا در حالت دوم فرد محل خدمت خود را تغییر می دهد به عنوان مثال از آموزش و پرورش به صدا و سیما می رود و در حالت سوم فرد تبدیل وضعیت پیمانی به استخدامی می کند که در این صورت نیز انتقال کسو‌رات صورت می گیرد.  
 
وی یاد آور شد: ما در گذشته قانونی داشتیم تحت عنوان قانون نقل و انتقال 27/3/65 که نحوه محاسبه با نحوه انجام الان متفاوت است و نحوه محاسبه بر اساس اولین حقوق پایه و نرخ آن سهم حقوق کارمند بود، اما بر اساس مصوبه نقل و انتقال 4/4/81 بخشنامه شد، تقریبا تغییرات اساسی در نحوه محاسبه اتفاق افتاد که بر اساس آن میزان حقوق مزایا شد و نرخ هم سهم کارفرما شد.  
 
عطار‌یان با تاکید بر اینکه 5 هزار صندوق با صندوق بازنشستگی کشوری در تعامل و فعالیت هستند، افزود: در مقطع برقراری بازنشستگی این صندوق ها تازه به فکر تبدیل وضعیت کارکنان خود می افتند و این قصور دستگاههای اجرایی است چرا که به جای اجرای زودتر مصوبه که شامل مصوبه اول می شود، کوتاهی کرده و مصوبه دوم به آن ها تعلق می گیرد که در سال 92 ملزم به اجرای آن شدند.  
 
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه قوانین و مقررات به صورت پی درپی در حال تغییر و تحول هستند، تصریح کرد: در صورتی که فرد برای نقل و انتقال کسور‌ات خود اقدام نکرده باشد و امسال برای انتقال آن مراجعه کند موظف به اجرای مصوبه 4/4/81 است که بایستی مبلغ بیشتری را بابت نقل و انتقال کسور‌ات انجام دهد.  
 
وی اذعان داشت: تقاضای ما از دستگاههای اجرایی این است که در مقاطعی که هر یک از مشتر‌کین یا ذی ‌نفعان قصد انتقال حق بیمه و یا کسور بازنشستگی خودشان را دارند، به موقع نسبت به تقاضای ذی نفع برای انتقال کسور بازنشستگی اقدام کنند .  
 
مقام عالی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: دستگاههای اجرایی باید در جریان مصوبات و قوانین باشند و بدانند که با تغییر مقررات در آینده برای پرداخت نقل و انتقال کسورات باید هزینه بیشتری را مشترک تقبل کند.  

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
همکارفرهنگی
۱۰:۰۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۳
باسلام لطفااعلام نماییدکسانی که الان پیمانی(بیمه تامین اجتماعی ) هستندمی توانندباپرداخت 9درصدکسورات عضوصندوق بازنشستگی کشوری شوند
Iran (Islamic Republic of)
یک کارمند
۱۴:۲۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
تقصیر ما کارمندان دولت چیست که عمری را با سطح پایین در آمد کار کرده ایم و حالا باید به خاطر قصور کارگزینی دستگاههای اجرایی متحمل پرداخت جریمه سنگین به دولت شویم .
کسانی که بدون در نظر گرفتن امکانات معیشتی کارمندان اقدام به تدوین چنین بخشنامه هایی میکنید آمی دانید چه بحرانی را در زندگی کارمندان ایجاد کرده اید. خدا از شما نگذرد
Iran (Islamic Republic of)
یک بازنشسته
۱۶:۰۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
خانم عطاریان دبیر آموزش پرورش چه گناهی کردم که باید گرفتار دعواهای شما دو دستگاه بشوم هنگامی که92/7/1 بازنشست شدم متوجه شدم به خاطر پرداخت بیمه در تامیین اجتماعی باید 33 میلیون جریمه بدهم اونهم به خاطر عدم کارایی کارکنان آموزش پرورش در ضمن شما مصوبه را در تاریخ92/7/7 به امضاء می رسانید ولی اجرایش را می گذارید برای 92/7/1 که من اینهمه گرفتار شوم فکر میکنید دعای خیری پشت سرتان هست البته اگر اعتقاد داشته باشید
آخرین اخبار