مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به پیاده‌روی عظیم مردم قم در اربعین حسینی گفت: این امر تجربه‌ای موفق و الگویی قابل تکرار بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در جمع تولیت و مدیران مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: برکات معنوی و ظرفیت‌های دینی فراوانی در قم وجود دارد که با این حال هنوز بهره‌برداری کاملی از این امکانات بی‌نظیر و کم نظیر صورت نگرفته است.

وی با اشاره به پیاده‌روی عظیم مردم قم در اربعین حسینی افزود: این امر تجربه‌ای موفق و الگویی قابل تکرار بود و این شکوه مثال‌زدنی پیامی بزرگ را نیز به همراه داشت؛ اینکه اگر مسئولان فرهنگی و دینی کشور برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشند و بر اساس اصول حرکت کنند آنگاه نباید نگران حضور مردم باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: مردم بیدار و هوشیار ایران در صحنه‌های مختلف سیاسی، مذهبی و اجتماعی حضوری پر رنگ داشته‌اند و این مسئله را به اثبات رسانده‌اند.

وی ادامه داد: مردم ما همواره بدون وارد شدن به حاشیه و بدون اینکه ادعایی داشته باشند وارد عمل شده‌اند و این پیام را داده‌اند که می‌توان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بر روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به حضور فراتر از انتظار مردم در پیاده‌روی اربعین حسینی از حرم کریمه اهل بیت(ع) به سمت مسجد مقدس جمکران گفت: باید این ظرفیت عظیم و نیز آنچه در جمکران داریم را قدر بدانیم و در راستای بهره‌برداری صحیح و گسترده از آنها تلاش کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این حقیقت که جمکران کانون بین‌المللی شیعیان و مسلمانان است، عنوان داشت: حوزه علمیه نیز این آمادگی را دارد که در کنار جمکران و برای استفاده از این ظرفیت عظیم معنوی همکاری بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای این امر باید متناسب با شأن و منزلت جمکران باشد، گفت: نباید به این مسجد با رویکردی ملی و استانی نگاه کنیم زیرا جمکران جایگاهی فراملی دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه جوانان عاشق مکتب اهل بیت(ع) از سراسر کشور و در تمام ایام سال به جمکران و حرم حضرت معصومه(س) مشرف می‌شوند و در حقیقت به این مکان پناه می‌آورند، تصریح کرد: این ظرفیت و این اشتیاق عظیم را باید در راستای مقابله با شبهات و توطئه‌های دشمنان به کار گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: تولیت حرم مطهر و مسجد جمکران، استانداری، شهرداری و تمام نهادهای ذیربط در هماهنگی برای زمینه‌سازی حضور گسترده مردم در پیاده‌روی روز اربعین نقش داشتند که از همه آنها تشکر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: مسئولان مسجد مقدس جمکران باید پس از این از ظرفیت‌های گسترده حوزه‌های علمیه برای غنابخشی به برنامه‌ها و فعالیت‌های این مکان مقدس استفاده کنند./س


برچسب ها: قم ، پیاده ، روی ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.