شبکه تلويزيوني ممري (MEMRI TV) گزارشي درباره سو استفاده گروههاي شورشي مخالف دولت سوريه از کودک سربازان منتشر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني ممري ؛ ارتش آزاد سوريه در مناطق مختلف درگيري از جمله دير الزور و حلب از کودک سربازان استفاده مي کنند. برخي از اين کودکان تنها هشت سال سن دارند. 

راشدي محمد ، کودک سيزده ساله اي است که با دردست داشتن يک قبضه کلاشينکف علت پيوستن به ارتش آزاد سوريه را دفاع از سرزمين و ناموس خود خواند. وي جوانان سوري را که براي در امان ماندن از درگيري ها به خارج از شهر عزيمت کردند مورد شماتت قرار داد. 

داني وليد از ديگر کودک سربازاني است که در کنار شورشيان به مبارزه با نيروهاي ارتش سوريه مشغول است. وي چهارده سال دارد.  ابوجاسم از ديگر کودک سربازاني است که در خدمت ارتش آزاد سوريه در درگيري ها حضور دارد.  عمران ، ديگر کودک سرباز سوري علت حضور در صحنه هاي نبرد را جهاد در راه خدا و کسب فيض شهادت خواند.

وي در پاسخ به اينکه از کجا مطمئن است که راه وي درست است نه راه بشار اسد گفت « به خاطر ظلم هايي که بر مردم سوريه شده است. مردم سوريه در آزادي زندگي نمي کنند.»وي در پيامي خطاب به سربازان سوري گفت « آنها اعتقادي ندارند ، شرف و غيرت ندارند. آنها حيوانند و حتي بدتر از حيوانند. آنها کافرند ، کافرند.»

عمران خميس از ديگر کودک سربازان سوري است که خود را از فرزندان شورشياني خواند که در جنگ کشته شدند. وي با صدور بيانيه اي از سيد حسن نصرالله ، دبير کل جنبش حزب الله خواست براي مبارزه شخصا وارد سوريه شود.
 
مخالفان دولت سوريه حتي از کودکان هشت ساله نيز براي حضور در درگيري ها دريغ نميکنند.   احمد ، کودک هشت ساله اي است که در کنار نيروهاي مخالف دولت سوريه در شهر حلب با در دست داشتن سلاح در درگيري هاي شرکت مي کند. وي والدين خود را در درگيريها از دست داده است. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: کودک ، سرباز ، شورشی ، سوریه ، استفاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار