رئیس کل سازمان نظام پزشکی از طراحی پروتکل ملی برای تجویز مطقی خون و فرآورده های آن خبر داد و گفت:با همکاری سازمان انتقال خون به منظور ساماندهی مصرف خون در مراکز درمانی این پروتکل طراحی و تدوین می‌شود.

دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:در بسیاری از کشورها فرهنگسازی لازم به منظور مصرف بهینه خون و فرآورده های آن انجام شده و ما نیز باید چنین امری را در نظام بیمارستانی کشور نهادینه کنیم.
 
وی با بیان اینکه هنوز آموزش و فرهنگسازی درنظام درمانی ایران انجام نشده گفت:بطور مثال اگر فردی قرار است یک عمل انتخابی را انجام دهد که اورژانسی نیست ، یکی دوماه قبل از انجام عمل ، خون خود را جهت نگهداری و انجام کارهای مربوطه می‌دهد تا در هنگام جراحی چنانچه نیازمند باشد از خون خودش برای عمل استفاده شود.

وی تاکید کرد:پروتکل این کار با همکاری مشترک سازمان انتقال خون و سازمان نظام پزشکی در حال  طراحی است تا درنظام درمانی کشور نهادینه شود.

زالی همچنین به توافق با سازمان انتقال خون جهت نوآموزی و بازآموزی پزشکان برای آشنایی با مصرف منطقی خون و فرآورده های خونی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با توافق سازمان انتقال خون در د وره های بازآموزی پزشکان مباحث مصرف منطقی خون و فرآورده های خونی را قرار می‌دهیم تا جامعه پزشکی بیشتر با این پروتکل آشنا و فرهنگ آن ترویج شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، انتقال ، خون ، جراحی ، پروتکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار