یک عضو هیأت مدیره انجمن کلام حوزه علمیه قم، گفت: بهترین وقف، در زمینه‌های پژوهشی و علمی و مسائلی است که جامعه امروز به آن نیاز داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا برنجکار، ضمن بیان این مطلب، با اشاره به اینکه وقف این قابلیت را دارد که به بسیاری از کارهای علمی و پژوهشی کشور جهت دهد، بیان داشت: بی‌تردید پژوهش‌ها و تولیدات علمی مختلف که در نهادهای پژوهشی کشور صورت می‌گیرد مسیر جامعه را به سمت خاصی عوض می‌کند.
 
این عضو هیأت مدیره انجمن کلام حوزه علمیه قم، با بیان اینکه امور وقفی به دو دست امور خیریه و امور علمی و پژوهشی تقسیم می شود، ادامه داد: مردم متدین اگر می‌خواهند وقفی انجام دهند که اثر مثبتی در جامعه داشته باشد، بدانند وقف در زمینه پژوهش‌های اسلامی از مهم‌ترین وقف‌هایی است که در جامعه نسبت به آن نیاز احساس می‌شود.
 
برنجکار، تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند اموالشان را وقف کنند باید بدانند هدفشان از وقف کردن چیست و اگر می‌خواهند تاثیر مثبتی در جامعه پس از خودشان برجای بگذارند، پس چه تاثیری مثبت‌تر و مهم‌تر از پژوهش‌های علمی است؟ بنابراین بهترین وقف کردن در زمینه‌های پژوهشی و مسائلی است که جامعه به آن نیاز دارد.
 
وی اضافه کرد: باید از تریبون‌های مختلف و رسانه‌ها سنت حسنه وقف را احیا کنیم و این آگاه‌سازی در مردم صورت بگیرد که همه فقط در یک زمینه خاص وقف انجام ندهند و تبیین شود که در چه زمینه‌هایی در جامعه نیاز به وقف کردن احساس می‌شود.
 
 
برنجکار، در پایان با اشاره به اهمیت نقش مسئولان در تقویت فرهنگ وقف در جامعه خاطرنشان کرد: متولیان وقف باید مردم را به این اطمینان برسانند که موقوفات در راستای هدف واقفان حرکت می‌کنند، چرا که برخی تصور می‌کند اموال موقوفه در راستای هدف واقف نیست و این بزرگ‌ترین آسیبی است که می‌تواند مانع از نهادینه شدن فرهنگ وقف و بی‌اعتمادی مردم شود، لذا باید اقدامات تبلیغی شفاف آثار و برکات وقف را به مردم نشان دهیم تا آن را در زندگی روزمره خود لمس کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: پژوهش ، اوقاف ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار