رئيس دفتر جايكا در ايران گفت: برگزاري دوره‌هاي ارتقاء مهارت مربيان كشور افغانستان بهترين راه براي استفاده از نيروي انساني در اين كشور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ تاكه‌اوچي رئيس دفتر جايكا در ايران گفت: همكاري دفتر جايكاي ژاپن و ايران براساس توافق وزراي امورخارجه اين دو كشور از هفت سال پيش آغاز شد كه طي آن و در راستاي فرآيند بازسازي افغانستان طي چند دوره،‌ كلاسهاي ارتقاء مهارت‌هاي فني و حرفه‌ا ي ويژه مربيان اين كشور در ايران و در مركز تربيت مربي سازمان آموزش فني و حرفه‌اي برگزار شد.
 
وي در ادامه با اشاره به برگزاري دوره جديد اين كلاسها تصريح كرد: از روز گذشته نيز ششمين دوره ارتقاء مربيان كشور افغانستان در مركز يادشده به مدت يك ماه آغاز شده است كه طي آن 16 نفر از مربيان فني و حرفه‌اي در اين كشور در رشته‌هاي مختلف آموزشهاي لازم را فرا مي‌گيرند.  
اوچي با اشاره به زبان و فرهنگ مشترك ميان دو كشور و افزايش تأثيرگذاري اين فرايند آموزشي اظهار داشت:‌ با توجه به همكاري‌هايي كه ميان دفتر جايكا و مركز تربيت مربي از سالها قبل بوده برگزاري اين دوره‌ها مي‌تواند بهترين راه براي استفاده از نيروي انساني باشد.
 
مسئول دفتر جايكا در ايران خاطرنشان كرد: توسعه منابع انساني به ويژه در بخش آموزشهاي فني و حرفه‌اي يكي از نيازهاي افغانستان است كه اميدواريم برگزاري اين دوره‌ها براي تمامي شركت كنندگان مثمرثمر باشد و به توسعه افغانستان بيانجامد.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: کلاس ، مهارت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار