رژيم صهيونيستي به صدها نفر از مسيحيان فلسطيني ساکن نوار غزه اجازه نداده است براي شرکت در مراسم جشن ميلاد مسيح به شهر بيت لحم در کرانه باختري رود اردن بروند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌ شهدي الکاشف خبرنگار شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي در گزارش زنده از گذرگاه بيت حانون بين نوار غزه و فلسطين اشغالي در اين باره گفت: «در نوار غزه حدود يکهزار و هفتصد مسيحي زندگي مي کنند و امسال به حدود ششصد مسيحي اجازه داده شد نوار غزه را براي عزيمت به بيت لحم و اماکن مقدس مسيحيان در کرانه باختري و فلسطين اشغالي ترک کنند. کساني که مجوز دريافت کرده اند از طريق اسرائيل وارد کرانه باختري رود اردن مي شوند و مجوز آنها شانزده روز اعتبار دارد. با آن که ششصد مسيحي اجازه ترک غزه را پيدا کرده اند ولي تاکنون فقط صد نفر از آنان غزه را ترک کرده اند و احتمالا بسياري از اين افراد، غزه را ترک نخواهند کرد.

علت اين است که مقامات اسرائيلي به مسيحيان غزه مجوز براي سفر خانوادگي نداده اند بلکه فقط افراد زير 16 سال و بالاي 35 ساله اجازه دارند غزه را ترک کنند. همين مسئله موجب شده است خانواده ها نتوانند با هم غزه را ترک کنند و بسياري از آنان ترجيح مي دهند اعياد مسيحي را در غزه کنار اعضاي خانواده خود جشن بگيرند.

برخي خانواده هاي مسيحي به ما گفتند حتي به برخي کودکاني که کمتر از 10 سال دارند به دلايل امنيتي اجازه ترک غزه داده نشده است. سياست اسرائيل اين است که به همه اعضاي خانواده ها اجازه خروج از اين منطقه را ندهد و تلاش مي کند حداقل نيمي از اعضاي خانواده مجبور به ماندن در غزه شوند». 

انتهای پیام / 
برچسب ها: اسرائیل ، مسیحی ، میلاد ، غزه ، حضور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار