مایکروسافت تاکنون بارها در خصوص کنار گذاشتن ویندوز XP و نا امن بودن آن هشدار داده است؛ اما به نظر می رسد که کاربران علاقه زیادی به استفاده از نسخه جدید این سیستم عامل ندارند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ ویندوز XP را می توان به عنوان یکی از ناامن ترین سیستم عامل های دنیا نام برد . ویندوز XP به علت توانمندی بالا در جذب انواع ویروسها، مخربها، هکرها و ... همیشه مورد انتقاد بود است و خواهد بود !

در ایران کاربران زیادی از ویندوز XP استفاده می کنند و می توان گفت بیشتر ادارات دولتی از ویندوز XP استفاده می کنند. با توجه به رعایت نشدن قانون کپی رایت در زمینه ویندوز در ایران بالای 90 درصد از افرادی که ویندوز XP استفاده می کنند ویندوز خود را بروز رسانی نمی کنند  و این بهترین میزبان برای یک ویروس، هکر، کرم و ... است .


البته آن دسته از افرادی که لایسنس ویندوز XP را خریدار کرده اند تا تاریخ آوریل 2014 از ویندوز آنها پشتیبانی می شود. ولی بعد از این تاریخ دیگر هیچ گونه پشتیبانی از سوی شرکت مایکروسافت از ویندوز XP نمی شود و این به این معنی است که دیگر از لحاظ امنیتی نمی توان به ویندوز XP اطمینان کرد.

 براساس بررسی جدیدی که StatCounter در طول ۲۱ روز اول از ماه دسامبر انجام داده مشخص شده با اینکه سهم ویندوز XP در حال کاهش می باشد اما کاربران علاقه چندانی به مهاجرت از این سیستم عامل به یک نسخه مدرن تر ندارند.

Windows-XP-Still-Running-on-18-Percent-of-Computers-Worldwide

Windows XP سهمی ۱۸.۵۳ درصدی از بازار جهانی را در اختیار دارد که با این سهم تبدیل به دومین سیستم عامل محبوب دنیا می شود. ویندوز ۷ مایکروسافت نیز با سهمی ۵۱.۳۳ درصدی در صدر قرار دارد. سهم ویندوز ۸ مایکروسافت در این بررسی حدود ۷.۵۴ درصد اعلام شده است.

در ایران، ۵۷.۸۷ درصد از کاربران از سیستم عامل ویندوز ۷ بهره می برند. سهم ویندوز ایکس پی ۲۸.۳۲ درصد است که بالاتر از سهم جهانی این نسخه از ویندوز است. سهم ویندوز ۸ نیز ۸.۷ درصد است.  [softpedia][statcounter]

1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۲:۰۸ ۰۴ دی ۱۳۹۲
اگه صدها بار من را هک کنند windows xpرا از کامپیوترم اخراج نخواهم کرد
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۹:۲۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
به شدت با تو موافقم
آخرین اخبار