"سعدون الدليمي" وزير دفاع عراق از انفجار در مسير کاروانش در استان الانبار اين کشور جان سالم بدربرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌شبکه تلويزيوني العالم لحظاتي پيش در خبر فوري گزارش داد سعدون الدليمي وزير دفاع عراق از انفجار در مسير کاروانش در استان الانبار اين کشور جان سالم بدربرد.

وزارت دفاع عراق در بيانيه اي اعلام کرد کاروان وزير دفاع اين کشور سه شنبه هدف بمب گذاري قرار گرفت که بر اثر آن دو نفر زخمي شدند.

محمد العسکري سخنگوي وزارت دفاع عراق اعلام کرد بر اثر انفجار بمب در مسير حرکت کاروان سعدون ديلمي در جاده اي که فلوجه را به رمادي متصل مي کند، « دو تن از محافظان وي زخمي شدند و به يک دستگاه خودرو نيز خسارت وارد شد. »

عسکري مشخص نکرد آيا وزير دفاع عراق زمان حمله در کاروان بود يا خير. اما يک مقام بلندپايه وزارت دفاع اعلام کرد وي در آن کاروان نبود. 

در روزهاي اخير حملات عليه ارتش در غرب عراق به ويژه در استان الانبار که سني ها اکثر ساکنان آن را تشکيل مي دهند، افزايش يافته است.

بنابر اعلام منابع امنيتي، سه نظامي روز دوشنبه در پي شليک خمپاره به سوي پادگاني در منطقه ابو غريب کشته شدند. روز شنبه نيز 15 نظامي از جمله يک ژنرال و چهار افسر پليس در حمله به يک مخفيگاه القاعده در منطقه اي در نزديکي الرطبه در 380 کيلومتري غرب بغداد کشته شدند. 

وزارت دفاع عراق اعلام کرد ارتش به اردوگاه هاي متعلق به يک گروه وابسته به القاعده در استان الانبار در مرز سوريه حمله کرد و در پي آن دو اردوگاه ويران شد.

اين سخنگو روز سه شنبه اعلام کرد « عمليات نظامي به طور 24 ساعته در الانبار ادامه دارد و ما بر مناطق مرزي متمرکز شده ايم. » وي افزود شمار زيادي از نيروها در طول مرز با سوريه مستقر شده اند تا از جنبش هاي فعالان و نيروهاي مسلح جلوگيري شود. عسکري اوايل هفته اعلام کرده بود تصاوير هوايي و همچنين ديگر اخبار حاکي از آن است « سلاح ها و تجيهزات پيشرفته اي از مرز سوريه وارد الانبار شده است. »

وي گفت اين امر فعالان وابسته به القاعده را تشويق کرد «‌ برخي از اردوگاه هاي خود را که نيروهاي امنيتي در سال 2008 و 2009 آنها را از بين برده بودند،‌ دوباره فعال کنند. » وي اعلام کرد در اين تصاوير هوايي وجود 11 اردوگاه نزديک مرز سوريه مشخص شده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار