معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:ایران با 200 هزار بنای تاریخی ویژه جزء 10 کشور برتر در حوزه گردشگری است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سمیع اله حسینی مکارم گفت: کشور ما از 60 سال پیش به صنعت نفت وابسته بوده و کمتر بحث گردشگری مورد توجه قرار گرفته است، این درحالی است که ایران پتانسیل ویژه ای در حوزه گردشگری دارد و در جهان جزء 10 کشور برتر در این حوزه به شمار می آید.

وی خاطرنشان کرد: 200 هزار بنای تاریخی در کشور وجود دارد که در مقایسه با دیگر کشورهای جهان بیانگر ظرفیت بسیار بالا و قابل توجهی است ولی متاسفانه بنا به دلایل متعدد از این ظرفیت و پتانسیل تاکنون به درستی استفاده نشده است.

معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، گفت: گرچه ایران در زمینه ظرفیت‌های گردشگری دنیا جزء 10 کشور اول جهان است اما متاسفانه در عمل در جذب گردشگر و درآمد حاصله از این حوزه دارای رتبه 98 دنیا هستیم.

حسینی مکارم با بیان این مطلب که سهم ما از اقتصاد گردشگری دنیا بسیار ناچیز است، افزود: کمتر از یک درصد اقتصاد گردشگری دنیا و تنها 1.25 درصد اقتصاد گردشگری خاورمیانه متعلق به ایران است.

وی به برخی از دلایل عدم موفقیت در کسب درآمد از حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: یکی از این عوامل می تواند این باشد که دولت و جامعه ما چون بخش اعظمی از درآمدش وابسته به صنعت نفت است، بنابراین از دیگر ظرفیت ها همچون ظرفیت گردشگری غافل مانده است.

معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، گفت: گردشگری صنعتی است که با کمترین سرمایه گذاری می تواند بیشترین اشتغال را ایجاد کند به گونه ای که هر گردشگری که وارد کشور می شود پنج شغل را با خود به همراه می آورد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، معاون ، میراث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.