استاد حوزه علمیه قم گفت: شور و شعف نسبت به امام حسین‌(ع) خاموش شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد شب گذشته در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: یکی از برکات مداومت بر ذکر شریف صلوات، محشور شدن با صاحب این ذکر یعنی پیامبر گرامی اسلام است.

وی عنوان کرد: ایشان فرمودند سزاوارترین افراد و نزدیک‌ترین افراد به من در روز قیامت کسانی هستند که در دنیا زیاد صلوات فرستاده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: اربعین از مناسبت‌های ویژه امام حسین(ع) است و ما برای هیچ معصوم دیگری اربعین نداریم و 40 روز عالم عزادار شهادت پیشوای سوم شیعیان بوده است.

فرحزاد با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه اهل آسمان بر شهادت امام حسین(ع) 40 روز گریستند ادامه داد: در اربعین امام حسین(ع) مستحب است که به زیارت ایشان مشرف شویم، حال این زیارت می‌تواند از نزدیک انجام شود یا دور.

وی با بیان اینکه رسیدن به مقام اهل بیت کار بسیار دشواری است، اضافه کرد: ولی ما می‌توانیم با الگوگیری از زندگی ایشان تا حدی شبیه آنها شویم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حضور گسترده زائران در کربلا اذعان داشت: اجتماع 20 میلیونی در هیچ کجای زمین اتفاق نمی‌افتد و برخی 500 کیلومتر مسیر را با پای پیاده طی می‌کنند.

فرحزاد با اشاره به اینکه شور و شعف نسبت به امام حسین‌(ع) خاموش شدنی نیست متذکر شد: امروز مردم قم و زائران با پیاده روی از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد جمکران این سنت را حفظ کرده و اگر نتوانستیم در مسیر کربلا پیاده روی کنیم بین این دو حرم این سنت را احیا کرده و این اقدامات روز قیامت به درد ما می‌خورد./س

برچسب ها: قم ، شور ، حسینی ، خاموش ، شدنی ، نیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.