رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: واحد کشت و صنعت ودامپروری بنیاد، با 2 هزار رأس دام سنگین و70 نفر شاغل، یکی از واحدهای نمونه در سطح کشور است که با تولید 25 تن شیر سالم در روز از موفق‌ترین واحدهای گاوداری استان بشمار می آید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، محمدیان درحاشیه بازدید از این واحد پرورشی وتولیدی افزود: این شرکت متعلق به بنیاد مستضعفان وجانبازان بوده وبزودی با تملک213 هکتار از اراضی منطقه سراب در دو فاز متناوب توسعه خواهد یافت و با اجرای این طرح توسعه ای، تعداد دام سنگین این شرکت از 2 هزار رأس فعلی به 12 هزار رأس افزایش پیدا خواهد نمود که می تواند در توسعه و افزایش سطح اشتغال بخش کشاورزی نتایج مفیدی را در برداشته باشد.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از واحدهای جدید، 300 نفر بر سطح اشتغال دربخش دامی افزوده گردیده و سازمان جهادکشاورزی استان تلاش دارد با توسعه واحدهای دامی وکشاورزی صنعتی، توان خویش را درسمت دهی بخش تولید به خودکفایی بخصوص در محصولات دامی بکار بندد ودر این راه، علاوه برحمایت از تولید کنندگان آمادگی لازم در حمایت از سرمایه گذاران وعلاقه مندان به فعالیت در بخش کشاورزی را اعلام می دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید به اینکه با ایجاد این واحدهای تولیدی بزرگ، زمینه لازم ومطمئن برای عملیات فرآوری شیر با کیفیت بالا فراهم می‌شود، ادامه داد: این واحدها با تولید محصول شیر با بار میکروبی پایین، بزرگ‌ترین واحد گاوداری درسطح شمالغرب کشور محسوب خواهند شد و راندمان کیفیت تولید این محصول در استان از افزایش محسوسی برخوردارخواهد گردید. در این بازدید مسئولین مرکز کشت و صنعت و دامپروری بنیاد در تازه‌کند خسروشاه، با ارائه گزارشی از روند ایجاد این واحدها خواستار تداوم حمایت‌های فنی و علمی سازمان جهادکشاورزی استان شدند/س

برچسب ها: شیر ، سالم ، گاوداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.