معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 تهران از راه اندازی 5 خانه دوچرخه و مسیر دوچرخه سواری از سه راه ضرابخانه تا میدان ونک خبر داد.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهدی طیبانی ،ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در سطح منطقه و جایگزین کردن دوچرخه به عنوان یک وسیله پاک برای سفرهای درون شهری را از جمله اهداف راه اندازی این خانه ها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 5 خانه دوچرخه در سه راه ضرابخانه واقع در تقاطع خیابان دکتر شریعتی با بزرگراه شهید همت ،میدان مادر ،جنب ایستگاه مترو میرداماد ،تقاطع بلوار میرداماد و آفریقا و تقاطع خیابان ولی عصر(عج) با خیابان شهید خدامی در نزدیکی میدان ونک راه اندازی شده است .
 
طیبانی در ادامه با اشاره به اینکه  در مسیر تعیین شده شیب قابل ملاحضه ای وجود ندارد افزود : این طرح فرصت مناسبی است برای اینکه شهروندان، رکاب زدن را در فضایی ایمن و مناسب تجربه کنند .
 
وی در ادامه با اشاره به استقرار 40 دستگاه دوچرخه در ایستگاه نخستین واقع در سه راه ضرابخانه ، تاکید کرد : پس از تکمیل این سامانه ، شهروندان می توانند به صورت رایگان و با ارائه مدارک لازم از دوچرخه ها استفاده کرده و آنها را در ایستگاههای مبدا یا مقصد تحویل دهند.
 
معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری منطقه 3 خاطرنشان کرد: یکی ازمعضلات کلانشهرتهران  آلودگی هوا وترافیک ناشی ازتردد بیش ازاندازه خودروهای شخصی  است و  وجود وسایل نقلیه ای مانند دوچرخه می تواند راهکار خوبی برای مبارزه با این معضل باشد .
برچسب ها: احداث ، مسیر ، دوچرخه ، ضرابخانه ، ونک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار