نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیس جمهور، با هزینه نمودن در امور زیربنایی و فرهنگی، اختصاص فرصت‌های خاص برای استخدام غیرمسلمانان ایرانی، شرایط ویژه‌ای را برای آنان فراهم سازیم تا از مهاجرت بی‌‌رویه و بدون هدف آنان به خارج از کشور جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "یوناتن بت‌کلیا" نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه‌شنبه بهارستان، گفت: با عرض تسلیت اربعین حسینی، رحلت پیامبر اسلام و حرمت نهادن بر سوگ مسلمانان، عید میلاد عیسی مسیح و آغاز سال نو میلادی 2014 را جشن می‌گیریم و آرزو داریم سالی پربرکت و مالامال از صلح و دوستی جهان در انتظار باشد.
 
وی ادامه داد: با شادباش و تهنیت به مذاکره‌کنندگان با گروه 1+5 در به اثبات رساندن حقانیت ایران در موضوع هسته‌ای، اگرچه ناملایماتی از سوی برخی کشورها و گاه در داخل کشورمان بر آنها رفت، اما دلسرد نشده و از پای در نیامدند، خسته نباشید می‌گوییم.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: تردیدی نیست درایت و حمایت‌های بی‌دریغ رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، روشن بینی ریاست جمهوری ایران و مردان پرتوان وزارت امور خارجه و دیگر دولتمردان و ایستادگی ملت غیور ایران باعث این پیروزی شد.
 
بت کلیا ادامه داد: خرسندم به محضر ملت و مجلس برسانم که جامعه جهانی آشوری، یکپارچه و یک‌صدا کلیه حرکت‌های مدعیان دمکراسی و همچنین بیانیه اخیر حقوق بشر را محکوم می‌نماید.
 
وی تصریح کرد: همچنین کشتار هزاران کودک، جوان و سالخورده و آوارگی میلیون‌ها انسان درمانده در زیر برف و باران و یخبندان و وحشت از فرداها که حاصل جنگی ستمگرانه و آلوده به کینه، نفرت و خودخواهی از سوی دولت‌های غربی در سوریه است را محکوم می‌کنم، هم اکنون در کشور سوریه و عراق شاهد کشتار مسلمانان و مسیحیان، آشوری، تخریب اماکن مقدسه آنان، سربریدن روحانیون در برابر دوربین‌ها و سکوت جوامع بین‌المللی هستیم.
 
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدتی است که شهرها و روستاهای آشوری‌نشین، مابین گروه‌های تکفیری و ارتش سوریه دست به دست می‌شوند که نتایج آن جز قتل عام زنان و کودکان بیگناه نیست، به عنوان دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان از وزارت امور خارجه کشورمان، ایران خواستارم که رسیدگی به وضعیت آشوریان سوریه و عراق را در دستور کار خود قرار دهند.
 
بت‌کلیا خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور، با هزینه نمودن در امور زیربنایی و فرهنگی، اختصاص فرصت‌های خاص برای استخدام غیرمسلمانان ایرانی، شرایط ویژه‌ای را برای آنان فراهم سازیم تا از مهاجرت بی‌‌رویه و بدون هدف آنان به خارج از کشور جلوگیری شود.
 
وی در ادامه اظهار داشت: نگاه دستگاه اجرایی به حقوق اقوام و اقلیت‌های دینی در پیش‌نویس منشور شهروندی متبلور شده است، اما تائید بفرمایید اختصاص صرفا 2 بند به حقوق اقلیت‌ها برای حل مشکلات این گروه از جامعه ایرانی مکفی نخواهد بود.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار