مدیر کل گمرکات استان مرکزی اعلام کرد: این استان با 25 گمرک اختصاصی در درون شرکتهای بزرگ، رتبه نخست کشور را در این شاخص به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک،
میراشرفی افزود: درحال حاضر گمرکات استان در شرکت‌های صنعتی و تولیدی بزرگ این منطقه فعالیت دارد و بطور مستقیم در تایید محصولات و ترخیص کالا عمل می کند.
وی اظهار کرد: استان مرکزی با دو هزار و 900 واحد تولیدی و صنعتی یکی از قطب های مهم تولیدی کشور است و تقویت زیرساخت های گمرکی این خطه برای رونق صادرات و خدمات بهینه به بازرگانان ضروری است.

مدیر کل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: هم اینک بسیاری از اقلام صادراتی استان مرکزی نظیر فرش و پسته از سایر مبادی گمرکی کشور صادر می شود که می طلبد روشی برای طراحی کد ویژه استانی در اظهارنامه های صادراتی تعبیه شود تا آمار حقیقی صادرات این منطقه قابل محاسبه باشد.

میراشرفی اظهار کرد: گمرکات استان مرکزی جزو 10 گمرک پرکار و فعال کشور است و هم اینک با دو شعبه در اراک و ساوه فعالیت دارد و با پیگیری های انجام شده تا پایان امسال گمرک ویژه منطقه زرندیه نیز بهره برداری می شود.

وی اضافه کرد: کمبود فضاهای انبار و خدمات رسانی از مشکلات جدی گمرکات استان مرکزی است چرا که روزانه بیش از 200 کامیون کالا از گمرک اراک صادرات انجام می شود که انبار کافی برای دخیره کالاها وجود ندارد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه 10 درصد کل خدمات صادراتی در محل گمرک اراک است اما همین میزان نیز با مشکلات ترافیک سنگین و مسایل جانبی همراه است.

میراشرفی اظهار کرد: پیگیری برای ایجاد مجتمع بزرگ گمرکی اراک در شعاع مناسب از شهر یکی از برنامه های اولویت دار استان مرکزی است.

وی تصریح کرد: در هشت ماه امسال 682هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 519 میلیون دلار از استان مرکزی صادر شده است./ز
برچسب ها: کسب ، رتبه اول ، گمرکات ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.