مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از توزیع 596 تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ؛رضا امینی گفت: 596 تن بذر اصلاح شده گندم و جو بین کشاورزان این منطقه توزیع شده است.

وی اظهار کرد: در اجرای طرح محوری گندم و طرح خودکفایی جو در سال زراعی جاری انواع بذرهای اصلاح شده گندم و جو از بقات مادری و گواهی شده بین کشاورزان توزیع شده است.

امینی با بیان اینکه همه این بذور بوجاری شده و علیه بیماری سپاهک ضد عفونی شده‎‎اند، تصریح کرد: این بذور شامل 408 تن بذور گندم ارقام بهار، پارسی، سرداری و آذر دو است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به اینکه 188 تن از بذور توزیع شده شامل جو ارقام بهمن و آبیدر است، اضافه کرد: این مقدار بذور توزیع شده برای کاشت در 3 هزار و 490 هکتار اراضی گندم و یک‎هزار و 200 هکتار اراضی جو مصرف می‎شود.

وی گفت: توزیع این میزان بذر نسبت به بذور توزیع شده در سال زراعی گذشته 46 درصد رشد داشته است که علت افزایش توزیع این بذور آموزش‎های ارایه شده توسط کارشناسان به کشاورزان در خصوص مزایای بذور اصلاح شده نسبت به بذور خودمصرفی و سرعت جوانه‎زنی مطلوب‎تر، مقاومت در برابر عوامل بیماری‎زا و تنش‎های محیطی بیشتر و پتانسیل ژنتیکی برای تولید محصول بیشتر است./س
انتهای پیام/
برچسب ها: توریع ، بذر ، اصلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.