باتکمیل سد میرزاخانلوی درشهرستان طارم،آب455هكتاراز اراضی کشاورزی روستای درام وپاوه رود تأمین میشود .

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زنجان ؛مديرعامل شركت آب منطقه اي زنجان در  بازديداز عمليات اجرايي سدتنظيمي پاوه رود گفت : باتکمیل سد میرزاخانلوی 2 درشهرستان طارم،آب455هكتاراز اراضی کشاورزی روستای درام وپاوه رود تأمین میشود.

 

حمید نیا پیشرفت فیزیکی ساختمان سد را92 درصد اعلام کرد و افزود: اعتبار هزینه شده براي سد تا کنون 55 ميليارد ريال ،اعتبار سالجاري10.ميلياردريالي و اعتبار پیش بینی شده برای اتمام سد160میلياررد ریال است .

 

وی با اشاره به اینکه  حجم مخزن سد را 2 میلیون مترمکعب است تصریح کرد : حجم آب تنظیمی سد 16/2میلیون مترمکعب و اشتغال زایی این پروژه نيز 150 نفر بصورت مستقيم وغيرمستقيم می باشد.

 

مديرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان  ادامه داد : عملیات اجرایی بند تنظیمی پاوه رود از مهر ماه 89 آغاز و تا کنون45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

 

حمیدنیا هدف از اجرای این طرح راتامين آب کشاورزی در سطح 18 هزار 497 هکتار و تولید انرژی برق آبی به میزان 8 مگا وات اعلام و اضافه کرد : این سد از نوع بتنی دریچه دار (تنظیمی ) ، ارتفاع سد از پی32متر و حجم آب قابل تنظيم سد 187 میلیون متر مکعب و طول شبکه های آبیاری ساحل سمت چپ و راست آن 97 کیلومتر می باشد .

 

وی اعتبارات سال جاری طرح واوراق مشاركت را 180میلیارد ریال اعلام و خاطر نشان کرد: تا کنون برای این طرح مبلغ210میلیارد ریال هزینه شده است./س

 

برچسب ها: کشاورزی ، اراضی ، درام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.