دانشمندان به والدین توصیه اکید می‌کنند که از‌‌ همان دوران کودکی توجه خاصی به ساعت بیولوژیک بدن کودک خود داشته باشند زیرا عدم توجه صحیح می‌تواند باعث بروز مشکلات و اختلالات خواب در کودک شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند که زود خواباندن کودکان نوپا می‌تواند یکی از عللی باشد که سبب بدخوابی کودک در شب می‌شود.


گفتنی است، انتخاب زمان مناسب برای خوابیدن کودک باید متناسب با ساعت بیولوژیک بدن او انتخاب شود و این عدم هماهنگی می‌تواند منجر به بی‌خوابی کودک و به تبع آن بی‌خوابی والدین او شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، خواباندن کودک در اوایل شب سبب بی‌خوابی و دراز کشیدن او در تخت خواب و بهانه‌گیری او می‌شود.

پژوهشگران دریافته‌اند در بدن کودکان نوپا هورمون ملاتونین در ساعات خاصی به یکباره افزایش می‌یابد که سبب احساس خواب‌آلودگی در کودک می‌شود، اما این افزایش هورمون با به زور خواباندن کودک در ساعات موردنظر والدین ایجاد نمی‌شود.

پژوهشگران توصیه می‌کنند تا والدین اجازه دهند در ساعاتی که ساعت بیولوژیک کودک نوپا خواب او را تنظیم می‌کند تا کودک به خواب رود.

در کنار تنظیم ساعت بیولوژیک عواملی مانند نور و آرام بودن محیط خانه نیز می‌تواند به ایجاد یک خواب راحت در کودک نوپا کمک نماید.


انتهای پیام/
برچسب ها: خواب ، ساعت ، بیولوژیک ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.