فوق‌تخصص جراحی پلاستیک با بیان اینکه جراحی استخوان پیشانی به کمک آندوسکوپ برای اولین بار در مرکز آموزشی درمانی طالقانی استان کرمانشاه انجام شده است، گفت : در این روش که به صورت غیرمستقیم و از طریق مانیتور عملیات جراحی ادامه می یابد.

دکتر محمدرضا شفیعی، فوق‌تخصص جراحی پلاستیک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه جراحی پیشرفته جا اندازی و تثبیت شکستگی استخوان پیشانی به روش آندوسکوپی برای اولین بار در مرکز آموزشی درمانی طالقانی استان کرمانشاه انجام شده است، گفت : تکنولوژی این روش در همه بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی پزشکی کشور وجود داشته و به نوعی تکنولوژی بومی است که بیشتر در حوزه زیبایی استفاده می شود . 

وی با اشاره به اینکه در صورتی که جراح ماهر و با تجربه باشد می توان از این روش برای درمان شکستگی ها نیز استفاده نمود، ادامه داد : در این روش که به صورت غیرمستقیم و از طریق مانیتور عملیات جراحی ادامه می یابد، درک و شناخت بالا از اعضای آناتومیک بدن و مهارت شناخت و درک فضای سه‌بعدی از جمله توانایی‌هایی است که جراح باید به آن تسلط داشته باشد چرا که در صورت نداشتن مهارت لازم ، احتمال آسیب به عروق و اعصاب وجود خواهد داشت . 

این فوق تخصص جراحی پلاستیک ادامه داد : با توجه به اینکه در روش باز با چشم غیرمسلح اعصاب و عروق قابل مشاهده هستند ، جراحی آسانتر خواهد بود ولی روش جراحی باز نسبت به آندوسکوپی عوارض بیشتری دارد . 

وی با بیان اینکه استفاده از این روش 10 سال است که در دنیا مطرح شده که طی چند سال اول جراحی آندوسکوپی‌ روی اجساد انجام می شد، اظهار کرد : ولی طی سال‌های اخیر جراحی‌های زیادی در کشورهای پیشرفته با این روش صورت گرفته، ولی با توجه به اینکه نمیخواهند این مهارت در دسترس همه کشورها و افراد قرار گیرد از ارائه اطلاعات خودداری نموده و عکس ها و فیلم های این روش را به صورت محرمانه نگهداری میکنند . 

دکتر محمدرضا شفیعی ادامه داد : روش آندوسکوپی‌ فقط با دو برش کوچک 5 میلی‌متری انجام می‌شود و یک روش کم تهاجمی است به طوری که در این روش تورم، خونمردگی، خطر عفونت، درد، آسیب‌های عصبی و عروقی بسیار کمتر از روش سنتی است. 

وی با اشاره به اینکه این روش دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد، گفت : به عنوان مثال در یک روش سنتی ممکن است فرد 2 ماه دوره نقاهت داشته باشد در صورتی که در این روش مدرن تا 2 هفته دوره نقاهت کاهش یافته و بیمار می‌تواند خیلی زود به زندگی عادی‌اش بازگردد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهروز بانوزاده
۱۰:۲۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
سلام خواستم بدونم میشه با این روش اصلاح پیشانی برجسته انجام داد نانتدرال
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۸:۳۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
سلام پسر نه ساله دارم که استخوان وسط پیشانی برجسته تست آیا با آندوسکوپ عمل می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
هزینه اش بالاست ادم به یاد هزینه اش میوفته قید عمل میزنه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۳۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام آقای ۲۸ ساله هستم مشکل پیشانی ناندرتال دارم آیا می شود با آندوسکوپ برطرفش کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۵ دی ۱۳۹۶
سلام اقای هستم ۳۳ ساله با مشکل پیشانی ناندرتال ایا میشود با روش اندوسکپ انجام داد با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
سلام من 20 سالمه 17سال پیش پیشانیم شکست الان استخوان نداره میخواستم بدونم میتونم عمل کنم فرورفتگی شو درست کنم
Iran (Islamic Republic of)
میلاد خویشوند
۱۶:۲۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
من در سال ۹۰عمل اندوسکوپی پیشانی رو انجام دادم دکتر شفیعی دومین عمل اندوسکوپی رو رو بنده انجام دادن اولین عمل ایشون با یک تیم ۸ نفره تو المان انجام دادن یکی از پزشکان مجرب و کار ازموده هستن باید به داشتن چنین افرادی که ایرانی هستن و به ایرانی بودنشون میبالن افتخار کنیم با تشکر
Saudi Arabia
حسین
۰۲:۵۰ ۱۴ دی ۱۳۹۵
سلام و خسته نباشید .
پسری هستم 20 ساله که با مشکل پیشانی ناندرتال مواجهم.آیا با روش آندوسکوپ امکان عمل ودرمان این عارضه وجود دارد یا نه؟
آخرین اخبار