عملیات ارتش عراق علیه مواضع القاعده در صحرای الانبار ادامه دارد و همزمان با آن نخست وزیر عراق خواستار نابودی افراد مسلح و برچیدن تحصن در الانبار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ؛ ارتش عراق به عملیات خود در صحرای الانبار علیه افراد مسلح القاعده ادامه می دهد. نیروهای ارتش در ساعات اولیه صبح امروز با پشتیبانی هوایی و ادوات زرهی به وادی حوران و وادی ابیض یورش بردند. در همین حال نوری المالکی نخست وزیر عراق از ارتش خواست افراد مسلح را نابود کند. 

ملاک الانصاری خبرنگار این شبکه در گزارشی در این باره با اشاره به عملیات گسترده نیروهای مسلح عراق در صحرای استان الانبار برای پاکسازی آن از گروه های مسلح عراقی که در امنیت عراق اخلال ایجاد کرده اند، افزود: نیروهای عراقی در یورش به وادی حوران و ابیض در منطقه عملیات خود که تا مرزهای عراق با سوریه و اردن را شامل می شود، برخی از گروه های مسلح را تار و مار کردند و شش جاده صحرایی را تحت سیطره خود در آوردند. افراد مسلحی که از سوریه وارد عراق می شوند از این جاده ها استفاده می کنند. 

در ادامه گزارش آمده است: حمایت از عملیات ارتش عراق علیه افراد مسلح صرفا به حمایت لجستیکی محدود نمی شود بلکه شورای استان الانبار نیز با قرار دادن همه امکانات خود در اختیار نیروهای امنیتی، حمایت خود را از این عملیات اعلام کرد و علاوه بر این دهها تن از افراد عشایر و شوراهای بیداری نیز در عملیات علیه القاعده در صحرای الانبار مشارکت کردند. 

گزارشگر ادامه داد: نوری المالکی نخست وزیر عراق از ارتش خواست به تحصن استان الانبار پایان دهد زیرا این تحصن به مقر القاعده تبدیل شده است. به تحصن کنندگان مهلت داده شد قبل از اقدام نیروهای مسلح، خودشان متفرق شوند و به تحصن پایان دهند. المالکی گفت محل تحصن به مکانی برای بمب گذاری کردن خودروها و تهیه کمربندهای انفجاری تبدیل شده است به همین سبب دیگر نمی توان در برابر این مسئله سکوت کرد. 

المالکی افزود به کسانی که نمی خواهند جزء القاعده باشند مدت کوتاهی مهلت می دهیم محل تحصن را ترک کنند تا فقط القاعده ای ها بمانند که ما با آنها هیچ حرفی نداریم و به فرماندهی القاعده اجازه نمی دهیم در الانبار باقی بماند و به قتل و خرابکاری در کشور ادامه دهد.  گزارشگر ادامه داد: المالکی این هشدار را پس از کشته شدن فرمانده لشکر هفتم و شمار دیگری از افسران و نظامیان مطرح کرد که در جریان حمله به یکی از مقرهای القاعده در الانبار کشته شدند. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار