رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اکنون شهرداری در دوره درخشانی از دیپلماسی شهری قرار دارد، دورانی که ظرفیتی بزرگ برای تهران و کشور به نام دیپلماسی شهری به وجود آورده است .

به گزارش خبرنگار  اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی اکبر آقایی  اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی که خردگرایی و زبان منطق و حکمت، نقش مهی در حل و فصل مناقشات جدی و چند وجهی ما با غرب دارد؛ می توان با تکیه به سوابق دو شهر و با وجود افراد عاقل در شهرداری های هر دو شهر تهران و انکارا؛ گام های موثری در جهت کاهش تنش بین ایران و اروپا برداشت.

وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه های بین المللی هنری، اقتصادی، اجتماعی تاثیر بسزایی در ارتقاء سطح دانش بین اللملی دو شهر خواهرخوانده دارد .

به گفته آقایی در شرایط کنونی با درایت و بصیرت شهردار تهران و همکاران او در شهرداری این روابط برقرار شده که راهگشایی نوین در سطح بین الملل خواهد بود .

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دیپلماسی شهری همان دیپلماسی مردمی است که از طریق شهرداری؛ قادر به شکستن تبلیغات مخرب علیه ملت ایران است، گفت: شهرداری تهران می تواند در این شرایط حساس دیپلماتیک، موتور "دیپلماسی مردمی” صلح جویانۀ ملت ایران باشد. ملت ایران دارای پتانسیل بالایی برای بهبود چهرۀ ایران در افکار عمومی جهان دارد که شهرداری یکی از راه های موثر بهره برداری از این انرژی عظیم در راستای منافع ملی است.

آقایی حرکت بین المللی شهرداری تهران را اقدامی ازشمند تلقی کرد و اظهار داشت: تهران و انکارا به عنوان پایتخت دو کشور اسلامی می توانند با تبادل اطلاعات عمرانی ، فرهنگی و اجتماعی در توسعه و آرامش شهر کمک کنند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار