رویترز؛

نتانیاهو ممکن است دست به دامن تاکتیک‌های مخربی شود که خوشایند دولت اوباما نباشد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در صدد افزایش مطالبات خود در توافق نهایی ایران و کشورهای 1+5 است تا مانع از موج جدید دیپلماسی هفته های اخیر علیه وی شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازرویترز ، نتانیاهو که از توافق هسته ای ژنو با ایران عصبانی بود چندی قبل آن را اشتباهی تاریخی خواند.  واکنش وی به این توافق ، برچیده شدن تاسیسات هسته ای ایران بود. 
فهرست خواسته های نتانیاهو با واکنش سرد واشنگتن مواجه شد، و از سوی یک دیپلمات غربی«احمقانه» توصیف شد. اما کارشناسان معتقدند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال فشار آوردن بر باراک اوباماست تا مانع از آب شدن سریع یخ  روابط ایران و آمریکا شود.  
به گزارش رویترز، یکی از این راه ها فرستادن پیغام به حامیان اسرائیل در کنگره آمریکاست. هم اکنون سنا نسبت به تصویب تحریم های جدید علیه ایران با اوباما اختلاف پیدا کرده است.  یکی از مشاوران نتانیاهو به رویترز گفت مخاطبان نتانیاهو قانونگذاران آمریکا هستند. 
این ایده که نتانیاهو شانسی برای خارج کردن مذاکرات هسته‌ای از ریل ندارد در واشنگتن طرفداران زیادی پیدا کرده است، بنابراین ممکن است وی دست به دامن  تاکتیک های مخرب شود، هرچند در دولت اوباما این تاکیتیک ها خوشایند نباشد.  یک مقام رژیم صهیونیستی نیز اذعان داشت فکر نمی کنم آمریکایی ها از اظهارات نتانیاهو در این برهه حساس زمانی خوشحال باشد.  
آمریکا تعامل با ایران را با دولت جدید میانه رو ایران فرصتی برای تعدیل تنش های سه دهه اخیر می داند.  برناردت میهان، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره تلاش نتانیاهو برای گسترده کردن مذاکرات ژنو تاکید کرد مذاکرات منحصرا بر موضوع هسته ای متمرکز شده است. 
وی با این حال مدعی شد  پیشرفت در گفتگوهای هسته ای در عزم ما برای فشار بر ایران برای عدم حمایت از تروریسم، تهدید دوستان و شرکایمان و نیز نقض حقوق بشر تغییری ایجاد نمی کند. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار