رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از کاهش 20 درصدی ترافیک معابر بزرگراهی محدوده شمال، شرق و شمال شرقی پایتخت طی مدت زمان سپری شده از افتتاح بزرگراه طبقاتی صدر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار حسین رحیمی با بیان اینکه با گذشت تنها 3 هفته از گشایش بزرگراه طبقاتی صدر، هنوز زمان مناسب برای  ارزیابی کاملی از آثار ترافیکی این پروژه فرا نرسیده است، در عین حال گفت: بر اساس ارزیابی های اولیه پلیس، حتی طی این مدت زمان کوتاه سپری شده از افتتاح پل طبقاتی، حدود 20 درصد از ترافیک معابر بزرگراهی این محدوده کاسته شده و آثار بهره برداری از پروژه علاوه بر بزرگراه صدر، در بزرگراه های شهید چمران، شهید همت و شهید مدرس نیز مشهود است.
 
وی با اشاره به اینکه هنوز بخشی از بار ترافیکی بزرگراه طبقاتی صدر ناشی از سفرهایی است که تنها با هدف بازدید از این سازه عمرانی صورت می گیرد، یادآور شد: به دلیل ویژگی های ممتازی که بزرگراه طبقاتی صدر دارد، هنوز بسیاری از شهروندان صرفا به قصد بازدید از این مسیر عبور می کنند.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ معتقد است پس از گذشت حداکثر یک ماه از زمان آغاز بهره برداری بزرگراه طبقاتی صدر، آثار مثبت ترافیکی این پروژه بسیار بیش از پیش نمود خواهد یافت.
 
وی در ادامه به نقش انتخاب مسیر صحیح از سوی شهروندان در کاهش بار ترافیک  اشاره کرد و با اذعان به اینکه هنوز برخی از شهروندان از مسیرهای گوناگونی که برای دسترسی به یک مقصد وجود دارد مطلع نیستند، تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی تلاش کرده که از طریق رسانه های مختلف، اطلاع رسانی کافی در این رابطه انجام دهد؛ ضمن اینکه از تابلوهای پیام متغیری که در سطح بزرگراه های محدوده اطراف بزرگراه طبقاتی صدر وجود دارد نیز برای اطلاع رسانی به شهروندان استفاده شده است.
 
سردار رحیمی با اشاره به اینکه برخی شهروندان از دسترسی های تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر اطلاعات کافی ندارند، تاکید کرد که برخی از مسائل ترافیکی ناشی از این موضوع است و مردم باید با بررسی و ارزیابی گزینه های مختلف، بهترین مسیر را در ساعات مختلف شبانه روز به ویژه ساعات اوج ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی انتخاب کنند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار