یک جامعه‌شناس گفت: اعتماد کردن باید با آگاهی و شناخت براساس تجربیات باشد و افرادی که در اعتماد کردن اعتدال دارند نگاه منفی و بدبینانه به زندگی و پیرامون خود ندارند.

قرایی مقدم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود:اعتماد ریشه در جامعه و خانواده دارد اگر در خانواده و یا جامعه ریشه بدبینی وجود داشته باشد و هر کس فقط به فکر خود باشد، فرزندانی که در این محیط پرورش می‌یابند جز افرادی هستند که به کسی اعتماد نخواهند کرد و نگاه منفی و بدبینانه‌ای به زندگی دارند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: اعتماد کردن عوامل متعددی دارد که آن بستگی به شیوه تربیت و پرورش افراد هم در جامعه و هم در خانواده دارد از جمله شیوه تربیتی اعتمادسازی بین مردم با مردم، مردم با مسئولان، مطالعه کتاب و صداقت در رفتار و کردار در گذشته است.
 
قرایی اظهار داشت: اعتماد کردن باید با آگاهی و شناخت براساس تجربیات باشد. اعتمادسازی زیاد مضر است افرادی که در اعتماد کردن اعتدال دارد بسیار موفق‌تر و شکست‌ناپذیرتر از افرادی هستند که بیش از حد به دوستان خود اعتماد می‌کنند این افراد باید بدانند که گاهی بهترین دوستان بدترین دشمنان هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: راستگویی و صداقت باید در خانواده حکم‌فرما باشد و خانواده‌ها فرزندان خود را طوری پرورش دهند تا آنها بتوانند حرف‌های خود را بزنند و متکی به نفس و مسئولیت‌پذیر شوند.

فرزندانی که با چنین شیوه تربیتی در خانواه‌شان آشنا باشند کمتر دچار بی‌اعتمادی و یا اعتماد بیش از حد می‌شوند.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: اعتماد ، آگاهی ، شناخت ، تجربیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار