سرمربی تیم ملی اسکی صحرانوردی گفت: ۲ سهمیه المپیک داریم که پس از ۵ مسابقه لیگ صحرانوردی کشور انتخاب خواهند شد.

 مصطفی میرهاشمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: اولین دوره از مسابقات لیگ بین المللی اسکی صحرانوردی از روز سه شنبه در پیست کلوپ نور آغاز و به صورت سه روز متوالی پیگیری خواهد شد.  

وی افزود: در روز اول آقایان در ۱۵ کیلومتر کلاسیک و خانم‌ها در ۱۰ کیلومتر کلاسیک با هم رقابت می‌کنند.  

میرهاشمی ادامه داد: در روز دوم در بخش پاتیناژ آقایان در ۱۵ کیلومتر و خانم‌ها در ۱۰ کیلومتر اسکی می‌کنند. روز سوم این مرحله نیز با رقابت در بخش سرعتی ۱۲۰۰ متر پاتیناژ پیگیری می‌شود. مرحله دوم این رقابت‌ها نیز ۱۴ و ۱۵ دی ماه در همین پیست ادامه خواهد داشت.  

سرمربی تیم ملی عنوان کرد: این پیست در حال حاضر زیرنظر نماینده فدراسیون جهانی است و برای اولین بار میزبان اسکی بازان به صورت اختصاصی در این رشته می‌باشد. در گذشته مسابقات اغلب در شمشک بود و به تبع آن استقبال زیادی از رقابت‌ها می‌شد اما به مرور زمان و با تجهیز امکانات رفاهی کلوپ نور شاهد استقبال ویژه از مسابقات لیگ در آن خواهیم بود.  

وی تصریح کرد: اگر بودجه داشته باشیم و مشکلات مالی حل شود از ورزشکاران خارجی با پوئن خیز بالا نیز درخواست کنیم تا در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند.  

میرهاشمی تأکید کرد: این ۵ مسابقه لیگ در حکم انتخابی المپیک است و ما دو سهمیه برای المپیک پیش رو داریم که یکی در بخش بانوان و دیگری در بخش آقایان است.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه و حمایت ویژه مسئولان به ورزش‌های زمستانی از جمله اسکی، شاهد رشد و پیشرفت هرچه بیشتر در این رشته باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: سهمیه ، المپیک ، میرهاشمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار