بعد از چهل روز عزاداری سید و سالار شهیدان مردم عزادار تهران از ساعت ابتدایی صبح در سرمای روز دوم زمستان 92 از هر طرف وارد میدان امام حسین(ع)شده و حرکت خود را به سمت حرم عبدالعظیم(ع) آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار  اجتماعی باشگاه خبرنگاران راهپیمایی کنندگان پس از تجمع در میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا حرکت کردند و این در حالی است که قرار است از مسیر میدان شهدا به سمت میدان خراسان، شوش، خیابان فدائیان اسلام، شهرری و در نهایت در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) حضور پیدا کنند.
 
حضور گسترده جوانان و نوجوانان، سالمندان و خانواده‌ها در این راهپیمایی قابل توجه است به طوری که قبل از آغاز راهپیمایی، بسیاری از شهروندان تهرانی در میدان امام حسین(ع) تجمع کرده بودند.
 
اکثر راهپیمایی کنندگان سربندهایی با ذکر یا حسین(ع)، یا عباس(ع) و یا زینب(س) را به سر خود بسته‌اند و این در حالی است که بسیاری از خانواده‌ها کودکان خود را در کالسکه قرار داده‌اند و در مسیر راهپیمایی حرکت می‌کنند.
 
نیروهای امداد و نجات نیز در مسیر راهپیمایی حضور فعالی دارند ضمن اینکه شهرداری تهران نیز ایستگاه‌های صلواتی را جهت ارائه خدمات به شهروندان دایر کرده است.

براساس این گزارش تجمع عزاداران سیاه پوش با پرچم و تصاویر عاشورایی همراه است و جمعیت با لبیک یا حسین(ع) گویان و با چشمهای اشک آلود در حال حرکت به سوی میدان شهدا هستند.

طبق برنامه زمان بندی اعلام شده عزاداران ساعت 8:20 از میدان خراسان، ساعت 9 از میدان شوش و ساعت 11 از سه راه ورامین عبور می کنند و ساعت 11:30 به حرم عبدالعظیم حسنی(ع) می رسند.

قرائت زیارت حضرت اباعبدالله(ع) در ظهر اربعین (دوشنبه دوم دی ماه) در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود.
انتهای پیام/

برچسب ها: شهیدان ، عزاداری ، حرم ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۳ دی ۱۳۹۲
مهم ترین سربندی که وجود داشت و مردم هم بیشتر این سربند رو بسته بودند، سربند زردرنگ " کلنا عباسک یا زینب" بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۲ دی ۱۳۹۲
لبیک یا حسین
آخرین اخبار