امام جمعه مشهد با تاکید بر این که فداکاری در راه اسلام مرز و اندازه ای نمی شناسد، اظهار کرد: امروز اسلام معادلات استکباری دنیا را بر هم زده و مانع از رسیدن دشمنان به اهداف شوم شان شده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، آیت الله سید احمد علم الهدی   در مراسم شب اربعین حسینی در حسینیه جامعه الحسین(ع) مشهد، با اشاره به فضیلت های زیارت اربعین و مفاهیم عمیق نهفته در آن، تصریح کرد: زیارت اربعین امام حسین(ع)، عامل توسعه و رشد سیاسی اندیشه های شیعی است.

وی در توصیف چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع)، عنوان کرد: روز اربعین، روز پایان جریان انقلاب سید الشهدا(ع) و پهنه عملیاتی کربلا است.

آیت الله علم الهدی با نادرست خواندن این تردید که اهل بیت(ع) همان اربعین اول به کربلا بازگشتند یا در اولین سالگرد اربعین به کربلا رجعت کردند، افزود: چند دلیل وجود دارد که مشخص می کند، اهل بیت(ع) همان اربعین اول به کربلا بازگشتند.

وی با بیان این که مسئله بازگشت اهل بیت امام حسین(ع) به کربلا در اربعین اول، با یک محاسبه زمانی قابل توجیه است، ادامه داد: همه مورخین بر این باورند که ورود اهل بیت(ع) به شام روز اول صفر بوده و این مسئله قطعی است و از سوی دیگر بر اساس نقل قول های متفاوت، اهل بیت اباعبدالله(ع) مسیر کوفه تا شام را 8 و یا 12 روزه پیموده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بر همین اساس بازگشت اهل بیت(ع)، به کربلا در اربعین اول یک مسئله شدنی و امکان پذیر بوده که هیچ شکی در آن نیست.

وی در ادامه با بیان این که در زیارت سفارش شده اربعین، دو تابلو شفاف به نمایش گذاشته شده است، تصریح کرد: تابلو اول یک جریانی است که شهادت امام حسین(ع) را به نمایش می گذارد و تابلو دیگر هم از سرشت قاتلین سید الشهدا(ع) و مردمی است که در حادثه عاشورا، در مقابل امام حسین(ع) ایستادند.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: در زیارت اربعین تاکید شده است که امام حسین(ع) در کربلا با همه وجودش در راه اسلام و خدا ایستادگی کرد تا به شهادت رسید.

وی با طرح این سوال که در عرصه امر به معروف، توسعه و نشر شعائر دینی و پاسداری از حریم دین و اسلام تا کجا باید پیش برویم، خاطرنشان کرد: آیا فقط باید تا جایی پیش برویم که از مال و زندگی‌ مان بگذریم اما هنگامی که جان‌مان به خطر افتاد کنار بکشیم؟

امام جمعه مشهد افزود: در حال حاضر خیلی از افراد هستند که پای دین، نظام و انقلاب ایستاده اند و حاضرند تمام مال و ثروت و زندگی شان را در راه اسلام فدا کنند اما تا زمانی که جانشان به خطر نیافتد.

وی با تاکید بر این که تنها چیزی که در زندگی مرز نمی شناسد، فداکاری در راه خدا است، اظهار کرد: با این که هیچ عنصری در کره زمین عزیزتر از امام حسین(ع) نیست اما ایشان جانشان را در راه اسلام و قرآن فدا کرده و حتی آخرین تکه وجودشان را هم در این راه بذل کردند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: با این حال ما تا جایی حاضریم در راه دین و قرآن استادگی کنیم که جانمان در خطر نباشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که فداکاری و ایثار در راه دین حد و مرز ندارد، بیان کرد: مردمی که در کربلا در مقابل امام حسین(ع) ایستادند از ابتدا چنین نیتی نداشتند بلکه برای رسیدن به زندگی امن و همراه با راحتی که به دنبالش بودند، دست به چنین کاری زدند.

وی تاکید کرد: امروز با دشمنی رو به رو هستیم که با کمتر از براندازی نظام و اسلام راضی نمی شود.

آیت الله علم الهدی افزود: مسائلی همچون انرژی هسته ای و حقوق بشر که امروز از سوی آمریکا مطرح می شود، بهانه ای بیش نیست و هدف اصلی استکبار جهانی براندازی دین اسلام است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: درست است که با اعمال تحریم های ظالمانه، زندگی مردم دچار مشکل شده است و مردم اقتصاد توسعه یافته می خواهند و باید مقداری از تنش ها کم شود که این هم با استفاده از ظرفیت دیپلماسی تحقق می یابد، اما باید توجه داشت که آیا با کم شدن تنش ها، مشکلات کشور برطرف می شود.

وی با اشاره به این که آمریکا، دشمن دین است، تصریح کرد: دلیل دشمنی آمریکا با دین هم این است که دین در حال حاضر معادلات استکباری را به هم زده است و مانع از رسیدن آنها به اهداف شوم‌شان شده است.

آیت الله علم الهدی افزود: حتی اگر تمام صنایع دفاعی خودمان را از بین ببریم و جمهوری اسلامی را هم کنار بگذاریم، دشمنان باز هم راضی نمی شوند و هنگامی می توان رضایت آنها را کسب کرد که در مقابل اسلام ایستاد.

وی با تاکید بر این که اربعین عامل بصیرت افزایی است، خاطرنشان کرد: آیا حال بعد از 35 سال که دشمن را به ذلت کشانده ایم، برای حل مشکلات اقتصادی و تنش زدایی باید این کار را بکنیم و در مقابل اسلام بایستیم.


برچسب ها: امام ، جمعه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.