یک دیپلمات چین از اظهارات یک نماینده کنگره آمریکا درباره جاسوسی سایبری این کشور انتقاد و اعلام کرد اینگونه اظهارات با هدف تلاش برای منحرف کردن توجهات از برنامه جاسوسی آمریکا مطرح می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی دفتر نمایندگی چین در اتحادیه اروپا ضمن مضحک خواندن این قبیل اظهارات اعلام کرد: برنامه جاسوسی آمریکا توجه همگان را در سراسر جهان به خود جلب کرده است و ما امیدواریم گروه های مربوطه به جای طرح اتهامات غیرمسئولانه و تلاش برای منحرف کردن توجه جامعه بین الملل ، این مسئله را جدی بگیرند و به شیوه ای مناسب به مشکلات خود رسیدگی کنند. 

مایک روجرز نماینده کنگره آمریکا هفته گذشته در پارلمان اروپا در بروکسل گفته بود چنانچه اتحادیه اروپا به دامن زدن به مباحثات درباره جاسوسی آمریکا از شهروندان و نهادهای اروپایی همچنان ادامه دهد این مسئله ممکن است به چین در جاسوسی از شرکت های آمریکایی و اروپایی کمک کند.

وی همچنین مدعی شد جاسوسی سایبری چین پیشتر چهارصد میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا زیان مالی زده است.

سخنگوی دفتر نمایندگی چین در اتحادیه اروپا در واکنش به این اظهارات اعلام کرد: موضع چین در ارتباط با مسئله امنیت سایبری واضح و مشخص است و با همه اشکال حملات سایبری مخالف است. ما از جامعه بین الملل می خواهیم تا فعالانه در زمینه برگزاری مذاکرات و همکاری در قالب احترام و اعتماد دوجانبه و نیز ارائه دستورالعمل بین المللی درخصوص فعالیت های سایبری که در چارچوب سازمان ملل قرار دارد وارد عمل شود. 

وی افزود کانال های ارتباطی مربوط به امنیت سایبری بین چین و آمریکا و نیز چین و اتحادیه اروپا همچنان باز است و ما خواهان مشاهده تلاش های سازنده به منظور مقابله با چالش های مربوط با امنیت سایبری هستیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار