بحران اقتصادی در ونزوئلا باعث شد "نیکولاس مادورو"، رئیس جمهور این کشور از بهای بسیار اندک سوخت انتقاد کند.

بـه گـزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از اسوشیتد پرس، بهای سوخت در ونزوئلا طی حدود 20 سال گذشته تقریبا ثابت بوده است. این در حالی است که سیاستمداران این کشور از تکرار اشتباه افزایش بهای سوخت که پیشتر در سال 1989 رخ داد واهمه دارند.

بهای بسیار اندک سوخت در ونزوئلا باعث شده است مردم این کشور به میزان مصرف سوخت وسایل نقلیه خود اهمیتی ندهند و از خودروهای کم مصرف و سازگار با محیط زیست استقبال نکنند.

"نیکولاس مادورو"، رئیس جمهور این کشور در سخنرانی های اخیر خود به طرح هایی مبنی بر افزایش بهای سوخت اشاره، اما از بیان اینکه این مقدار افزایش چه اندازه خواهد بود خودداری کرد.

کارشناسان در این باره اعلام کردند مادورو در حال سنجش شرایط سیاسی و ارزیابی واکنش های احتمالی مردم ونزوئلا است که در حال حاضر به واسطه تورم 54 درصدی و کاهش شدید ارزش واحد پولی تحت فشار شدید قرار دارند.

وی در این باره گفت ترجیح می دهد افزایش بهای سوخت به شکل تدریجی و طی چند سال اتفاق بیافتد تا بدین ترتیب از تاثیرات تورمی این افزایش قیمت جلوگیری شود.

"رافائل رامیرز"وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد: عرضه کردن ارزان ترین بنزین در جهان در ونزوئلا، به هیچ وجه موضوعی نیست که بتوان به آن افتخار کرد.

بر این اساس یارانه های سوخت در ونزوئلا سالانه به رقم 12 میلیارد و 500 میلیون دلار بالغ می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، سوخت ، پایین ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار