حمید سلیمی، منتقد سینما معقتد است که انتخاب غلط "مصطفی زمانی" باعث همراه نشدن مخاطبان با "جیب بر خیابان جنوبی" می‌شود.

حمید سلیمی، منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: فیلم سینمایی "جیب بر خیابان جنوبی" به عنوان یکی از فیلم‌های سینمای اجتماعی سعی دارد ضمن ایجاد فضایی خوشایند برای مخاطب عام ، به جلب توجه منتقدان از طریق ارائه ساختار و روایتی مناسب نائل شود که تاحدودی موفق است.
 
وی افزود: این فیلم با ارائه یک قصه بدون لکنت سعی در ورود به یک حوزه جدید در سینمای اجتماعی به عنوان یک گونه سینمایی فقیر در سینمای ایران دارد.
 
وی ادامه داد: فیلم  اول "سیاوش اسعدی" باعث امیدواری سینماگران شد و نوید آمدن یک کارگردان کاربلد جوان به عرصه سینما را می‌داد فیلم دوم او گرچه هیچ پیشرفتی نداشته است ولی در عین حال ناامید‌کننده نیز نیست.
 
سلیمی بیان کرد: "جیب بر خیابان جنوبی" فیلمی متعلق به سینمای خیابانی است که سال‌هاست تقریبا به دست فراموشی سپرده شده و به جز "مسعود کیمیایی" کسی علاقه مند به ساخت چنین فیلم‌هایی نبوده و این فیلم را می‌توان رجعتی به برخی از آثار موفق این ژانر در گذشته دانست و تصویری نسبتا واقعی از تهران در این فیلم دیده می شود .  
 
سلیمی بیان کرد: فکر می کنم نقطه ضعف اصلی این فیلم‌ انتخاب "مصطفی زمانی" برای نقش اصلی فیلم است زیرا نوع بازی زمانی باعث همراه شدن مخاطب با کاراکتر اصلی و ضدقهرمان فیلم نمی‌شود.
 
این منتقد عنوان کرد: از دیگر نقاط ضعف این فیلم افت آن در یک سوم میانی است ، به طوری که موقعیت‌های ایجاد شده در ابتدای فیلم را به کلی فراموش میکند و باعث ایجاد تنش جدی برای مخاطب و نگرانی او برای این شخصیت نمی‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: کارگردانی اسعدی در این فیلم کاملا حرفه ای و پخته است و با تمام این تفاسیر به دلیل تفاوت نگاه فیلم ساز فیلم قابل دفاعی است و می‌توان آن را تحمل کرد.
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شیرین
۱۴:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ببخشید ولی فکنم فیلم اگه یه بار دیگه ببیند می فهمید که بهترین بازی در کل فیلم متعلق به مصطفی زمانی این شماید که موفقیت ادما براتون ناراحت کنندس
Iran (Islamic Republic of)
شهرزاد
۰۴:۲۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
ببخشید قصد جسارت ندارم اما فکنم بهتر بازم فیلم نگاه کنید بهترین انتخاب ممکن برای نقش کاوه همین مصطفی زمانی انقدر خوب بازی کرد که شاید کل باور پذیری این فیلم فقط مربوط به همین انتخاب باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
آقای زمانی خیلی خوب بازی کردن این شمایید که نمیتونید بی نقص بودن بازی ایشونو ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
بازی مصطفی جان کاملا زیبا و بدون نقص بود نظرشو برای خودش نگه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۳
بازی اقای زمانی بسیار خوب و باورپذیر و انتخاب ایشان کاملا درست بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
با نهایت احترام، آقای سلیمی بهتره نظرشونو برای خودشون نگه دارند و به " مخاطب " ربط ندهند ! فیلم و بازی آقای زمانی عالی بود و بنده ی مخاطب بسیار راضی بودم...
با تشکر از کلیه عوامل فیلم
United States of America
ناشناس
۰۲:۵۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
از نظر من که بازی اقای زمانی خیلی زیبا و مناسب فیلم بود؛و در کل فیلمنامه خوبی داشت؛
Iran (Islamic Republic of)
سايه
۲۲:۲۰ ۲۴ دی ۱۳۹۲
فيلم بسيار زيبا وتاثير گذار است وجذابيت اقاي زماني باعث باورپذيري بيشتر قصه شده است
آخرین اخبار