رژيم صهيونيستي بسياري از فلسطينيان را از حقوق اوليه نظير مسافرت محروم کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاقصي ؛ رژيم صهيونيستي هزاران فلسطيني ساکن کرانه باختري رود اردن را به بهانه هاي امنيتي ممنوع السفر کرده است.

خبرنگار الاقصي در شهر الخليل در کرانه باختري به سراغ يکي از اين افراد به نام عوض الرجوب رفت که فرزندش مدتي پيش از زندانهاي رژيم صهيونيستي آزاد و به غزه فرستاده شد. وي ده سال است که پسرش را نديده است. الرجوب گفت من دوبار سعي کرده ام با شکايت به دادگاههاي اسرائيلي اجازه سفر به غزه را بگيرم تا پسرم را ببينم اما صهيونيستها اجازه نمي دهند از کرانه باختري خارج شوم.

هرگونه سفر شهروندان فلسطيني اعم از عمره و حج و يا ديگر سفرها فقط با موافقت دستگاه اطلاعاتي رژيم صهيونيستي امکان پذير است.

عبدالکريم فراح وکيل فلسطيني که ممنوع السفر است گفت من براي تحصيل در دانشگاه ناچار شدم به مدت دوسال به قطر بروم و وقتي خواستم برگردم به من اجازه بازگشت داده نشد. پس از آن در سال 1999 توانستم خودم را به وطنم برسانم و از آن تاريخ تاکنون ممنوع السفر هستم. براساس قوانين اساسي همه کشورها و براساس توافقنامه هاي بين المللي و توافقنامه ژنو سفر کردن حق طبيعي هر شهروندي است اما در فلسطين شاهد اعمال ممنوعيت سازمان يافته سفر شهروندان فلسطيني توسط اسرائيل هستيم.

خبرنگار الاقصي گفت صدها تن از شهروندان ممنوع السفر فلسطيني تاکنون به دادگاههاي اسرائيلي شکايت کرده و خواستار رسيدگي به وضعيتشان شده اند اما از آنجا که مکاتبات و مذاکرات دادگاههاي صهيونيستي محرمانه است شهروندان فلسطيني خود نيز نمي دانند که چرا اجازه سفر ندارند.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار