ورود تئاتر به شبکه نمایش خانگی می تواند نشان دهنده توجه مسئولین امر به این هنر زیر بنایی باشد.

سعید جابری انصاری، دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی، هنری در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص اثرات توزیع تئاتر  از طریق شبکه نمایش خانگی اذعان داشت: ورود تئاتر به شبکه نمایش خانگی می تواند نشان دهنده توجه مسئولین امر به این هنر زیر بنایی باشد.

این امر می تواند موجب توسعه و گسترش مخاطبین تئاتر، ترویج فرهنگ این هنر در بین نسل جوان و هنر جو، شناخت بیشتر هنرمندان این عرصه در جامعه گردد.

جابری انصاری در خصوص توزیع مجدد برخی از محصولات نمایش خانگی در شبکه نمایش خانگی بیان نمود: این امر نشان از کیفی و مشتری پسند بودن اینگونه محصولات دارد. در حوزه اقتصاد فرهنگی توجه به ذائقه مخاطبین و شناخت جاذبه های فرهنگی گروه های مختلف سنی حائز اهمیت است.

ایشان حرکت در مسیر دیجیتالی نمودن شبکه نمایش خانگی را اقدامی موثر در حرکت به سمت استفاده از فنانوری های روز دنیا با توجه به استقبال مردم و نسل جوان از فناوری در حوزه توزیع آثار هنری دانست، و اقدامات جناب آقای دکتر سولاری ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال را در این باره ارزشمند بر شمرد.

بنابراین این اقدام می‌تواند تا حدود زیادی در جلوگیری از کپی آثار مجاز در شبکه نمایش خانگی که از طریق CD و DVD توزیع می شود جلوگیری نماید.

البته در اینجا حقوق موسسات ویدئو رسانه و سود حاصله از استفاده این فناوری در قالب ایجاد بستر مناسب بر عرضه آثار نمایش خانگی کاملاً می بایست رعایت گردد.

وی افزود طی سه روز گذشته با کار کارشناسی و با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود و توسط سایر دستگاه ها، حدود 53 هزار لوح فشرده غیر مجاز که شامل کپی فیلم های شبکه نمایش خانگی، از جمله شاهگوش، پل چوبی، هیس دخترها فریاد نمی زنند، خدا زن را آفرید، صندوقچه اسرار، گلوگاه، سنجاقک های برکه سبز، دزدان خیابان جردن، استشهادی برای خدا، بغض، تعبیر خواب، نرگس، بلوف، نیاز، گذشته و ... بوده است از طریق استان تهران و استان البرز جمع آوری شده است.

البته به زودی آماری از جمع آوری این‌گونه آثار در سراسر کشور که ضربه به اقتصاد شبکه نمایش خانگی که بخش عمده ای از آن سرمایه های موسسات ویدئو رسانه است وارد می نماید ارائه خواهیم نمود. وی اذعان داشت استفاده از تکنیک های روز دنیا در کدگذاری محصولات فرهنگی و هنری، قیمت و محتوای مخاطب پسند، اقدامات بازدارنده را از دیگر عوامل کاهش کپی آثار مجاز برشمرد.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار