تجاری سازی "طرح‌های پژوهشی" نوعی از موفقیت در طرح‌های پژوهشی است که به زودی طرح آسان سازی این فرآیند مهیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، واشقانی فراهانی معاون دانشگاه آزاد در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب گفت: با این‌که هفته پژوهش تمام شده ولی پژوهش‌ها ادامه دارد و برنامه‌هایی جهت ارتقا فعالیت‌های پژوهشی ادامه دارد و روزی تا دانشگاه مفتخر باشد به پژوهشگرانی که پژوهش‌های خود را تجاری سازی می‌کنند و ما به امید آن روزها هستیم.

وی گفت: نگاه ما به پژوهش همانگونه است که از نظر مقام معظم رهبری کرسی‌های نظریه پردازی را عملی می‌سازد و در مسیر تجاری سازی قرار بگیرند.

وی همچنین خبر خوشی در خصوص تجاری سازی طرح‌های پژوهشی داد و گفت: بزودی بخشنامه‌ای فراهم خواهد شد برای دانشجویان و اساتیدی که طرح‌های پژوهش را به مرحله تجاری سازی خواهند رساند.

همچنین در این فرآیند آسان سازی مجوز گرفتن برای تجاری سازی مهیا خواهد شد که رایزنی‌های لازم صورت گرفته تا دانشگاه آزاد به عنوان یک کار گروه معرفی گردد.

وی اظهار داشت: تهیه و تدوین برنامه جامع پژوهشی دانشگاه نیازمند همکاری‌ها و همیاری‌های لازم است.

 بخش‌های پژوهشی ما هدف‌دار نیست

واشقانی همچنین افزود: در نظر نگرفتن بومی منطقه‌ای از یک سو مزیت‌ها و برتری‌های سازمانی صورت نمی‌گیرد، که نشان می‌دهد بخش‌های پژوهشی ما هدف‌دار نیست.

وی اظهار داشت: وجود نرم ملی با هدف معین جهش‌ها و دستاوردها را امکان پذیر می‌سازد و در دوره جدید از مدیریت دانشگاه تقاضا می‌کنیم تا بر اساس سند‌های بالا دستی نظام، نقشه جامع علمی کشور و برنامه‌های توسعه دانشگاه آزاد به عنوان یک بار بزرگ در کشور جایگاه خود را در نقش کشور تعیین کرد تا مزیت‌های خود را از نظر مغز افزار، نرم افزار و سخت افزار و برنامه‌ها و تحولات جامعه را این‌‌گونه رصد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: طرح ، پژوهشگر ، دانشگاه ، تجاری ، کرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار