عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امیدواریم دولتمردان عربستان رفتار سیاسی خود را اصلاح کنند و روابط دیپلماتیک را بر مبنای منافع ملت‌ها قرار دهند.

"مهدی دواتگری" نماینده مردم مراغه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره رابطه دیپلماتیک با عرب‌ها، گفت: کشور ما در منطقه خاورمیانه واقع شده و به عنوان یک کشور اسلامی ارتباط با کشورهای اسلامی و عربی را جزء برنامه‌های سیاست خارجی خود می‌داند.
 
وی تاکید کرد: سیاست خارجی ما مبتنی بر حکمت، مصلحت و عزت ملی است و در برقراری رابطه با کشورهای مخالف، باید این اصول را مدنظر قرار دهیم.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در روابط دیپلماتیک اعتماد مطلق معنایی ندارد و روابط کشور‌ها باید براساس تامل و منافع ملی باشد.  
 
دواتگری اظهار کرد: رفتار‌شناسی عربستان سعودی نشان می‌دهد که همواره این کشور در برابر سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کند.  
 
وی افزود: موضوعاتی نظیر لبنان و سوریه نشان می‌دهد که عربستان به جای دنبال کردن منافع ملت‌ها به فکر پایه‌گذاری سیاست‌های غربی‌ها در خاورمیانه است.  
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: امیدواریم دولتمردان عربستان رفتار سیاسی خود را اصلاح کنند و روابط دیپلماتیک را بر مبنای منافع ملت‌ها قرار دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار