شهروندان انگليسي که براي جنگ عليه دولت سوريه رفته اند اکنون به تهديدي براي انگليس تبديل شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ در شبکه هاي اجتماعي عکسهايي از شهروندان انگليسي منتشر شده است که در خاک سوريه عليه دولت اين کشور مي جنگند.اين درحاليست که مقامات انگليسي نگران بازگشت اين تروريست ها به انگليس هستند.

اين شبکه تصاويري از يک تروريست در سوريه نشان داد که صورت خود را پوشانده بود و نمي توانست به زبان عربي صحبت کند وي به زبان انگليسي گفت از فرانسه براي جهاد به سوريه آمده است.

المنار افزود در برخي مناطق سوريه اتباع کشورهاي مختلفي حضور دارند که براي جنگيدن به اين کشور آمده اند اين افراد در همين مناطق آموزش نظامي مي بينند و سپس وارد جنگ مي شوند. اکنون لندن بيشترين نگراني را از بازگشت اين افراد آموزش ديده دارد.شبکه اسکاي نيوز به نقل از سخنگوي وزارت امور خارجه انگليس اعلام کرده است ستيزه جوياني که براي جنگيدن به سوريه رفته اند به هنگام بازگشت تهديدي امنيتي براي انگليس محسوب مي شوند.وي گفته است تعداد انگليسي هايي که در جنگ سوريه حضور دارند بيش از 200 نفري  هستند که قبلا اعلام شده بود و اکثر آنها عضو القاعده هستند.

روزنامه نيويورک تايمز در اين خصوص نوشته است:يکي از نگراني هاي لندن انتشار افکار افراط گرائي ميان مسلمانان انگليس است.

يک تروريست رنگين پوست که بخشي از چهره خود را پوشانده است در يک پيام تصويري در يوتيوب خطاب به شهروندان انگليسي گفته است: من مي خواهم با ملت انگليس سخن بگويم...دولت شما مرتکب جنايت مي شود... و شما مورد شماتت هستيد.اساس جامعه شما هستيد و مي توانيد تعيين کننده باشيد..شما توان براندازي دولت انگليس را داريد.با اتکا به اين قدرت با دولتتان مقابله کنيد ... زيرا تنها مسئول اين جنايات دولت شماست.

المنار گفت:دستگاههاي امنيتي تدابيري را براي شناسائي تهديدات احتمالي اين افراد مسلح اتخاذ کرده اند از جمله،  افراد مظنون به شرکت در فعاليت هاي تروريستي در خارج را بازداشت کرده اند و گذرنامه کساني را که تمايل به سفر به سوريه و شرکت در جنگ داشته اند توقيف کرده اند.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار