وزیر بهداشت درحاشیه چهاردهمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مورد دلالی "پیوند اعضا" من این گزارش را حمل بر صحت گذاشتم و عده‌ای را مأمور پیگیری کردم و تا چند روز آینده گزارش آن اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛دکتر قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه موضوع فروش اعضا و جوارح بدن چیز جدیدی نیست درجمع خبرنگاران اظهار کرد: الان 20 سال است که فروش کلیه در جامعه اتفاق می‌افتد و تا جایی که من می‌دانم قانونی در این زمینه وجود ندارد و راهکار آن اصلاح وضعیت معیشت مردم است تا کسی مجبور نباشد بخشی از بدن خودش را در اختیار دلالان بگذارد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان هفته گذشته گزارشی مبنی بر پزشکانی که دلالی کرده باشند به ما نرسیده است اذعان داشت :در حال پیگیری این موضوع هستیم وظرف چندروز آینده در این رابطه اظهار نظر خواهیم کرد.

به گفته دکترهاشمی وقتی اقتصاد ناسالم باشد ،دلالان در همه بخش‌های اقتصادی فعال خواهند شد.

وی همچنین در خصوص برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی اذعان داشت :برای پیشرفت پژوهش برنامه‌هایی داریم که تربیت مدیران پژوهشی در عرصه سلامت و انتخاب آنها از بین نخبگان می‌تواند در این عرصه موثر باشد.

وزیربهداشت با اشاره به اینکه می‌توان برخی پژوهشگران و نخبگان را برای دوره PHD به خارج از کشور فرستاد تا پس از بازگشت به مردم خدمت ارائه کنند ادامه داد: در نگاه کلان علاقه‌مندیم از رشد کمی به سمت محتوایی شدن سوق پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه باید از عملکرد سلیقه ای دوری کنیم خاطرنشان ساخت: طرح‌های پژوهشی می‌تواند کمک‌حال سیاستگذاران، مدیران و بیمارستا‌ن‌ها باشد تا بر مبنای تحقیق و پژوهش تصمیم‌گیری کنیم .


انتهای پیام/

برچسب ها: بهداشت ، دلال ، کلیه ، بدن ، پزشک ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.