رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: ترویج صحیح اندیشه های اسلام ناب محمدی از وظایف روحانیون و مبلغان مذهبی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ حجت‌الاسلام سید رضا تقوی در همایش تجلیل از سه دهه خدمت صادقانه امام جمعه نهاوند ، اظهار داشت:آمریکا دریافته که ایران یک قدرت نظامی برتر در منطقه است و تحت هیچ شرایطی نمی توان ایران را در معاهدات بین المللی و تصمیمات بزرگ جهانی، نادیده گرفت.
تقوی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی اراده می‌کند تا دولت سوریه سقوط نکند و همه جهان شاهد بودند که آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی تمام تلاش و کوشش خود را برای نابودی دولت اسد به کار بستند اما قادر به انجام این کار نشدند،افزود: قدرت ایران مانع این اتفاق شد.
وی ادامه داد: هم اکنون ایران اسلامی الگوی عینی مسلمانان و همه آزادی خواهان دنیا برای رسیدن به خودکفایی و عزت است و روز به روز نیز بر این جایگاه معنوی افزوده می‌شود.
وی با بیان اینکه ایرانی پیشرو و مترقی مایه دلگرمی و افتخار همه مسلمانان است، گفت: بدون شک مردم مسلمان ایران با تنوع قومی و مذهبی خود و با اتحاد و انسجام ملی و دینی، الگویی کامل برای مسلمانان منطقه به شمار می آیند.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور عنوان کرد: در سایه وحدت و همبستگی بین مردم و مسئولان در کشور تهدیدها و توطئه های دشمنان به فرصتی برای تعالی و عزت تبدیل شده و باید هر فرد ایرانی برای حفظ و ارتقا این جایگاه والا همت کند.
حجت‌الاسلام سید رضا تقوی اظهار داشت: ایران اسلامی در مذاکره ۱+۵ با قدرت و اختیار تمام حاضر شد و از مواضع محکم و قانونی خود دفاع کرد و بدون ترس و اضطراب از مواضع برحق ملت ایران و حق غنی سازی ایران سخن گفت که این مهم یکی از ثمره‌های عزت و غرور دینی ملت شریف ایران بود.
تقوی در ادامه سخنان خود به خدمت و وظیفه روحانیون در جامعه و حکومت اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر امروز اسلام در عرصه جهانی عزت و عظمت دارد به برکت وجود علما و روحانیت است چراکه روحانیت همیشه در کانون توجه دشمنان نظام و اسلام بوده است.
وی گفت: دشمنان عظمت و قدرت قشر روحانیت در جامعه ایران را می دانند و همواره تلاش می‌کند که رابطه بین مردم و روحانیت را تضعیف کنند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.
وی ادامه داد: روحانیون و مبلغان دینی به‌عنوان سربازان امام زمان(ع) و پیشگامان حزب خدا و مدافعان ارزش‌های دینی در کشور شناخته می‌شود و‎ این قشر در معادلات تبلیغاتی دارای نقش انکارناپذیری هستند چراکه قشر وسیعی از مردم، تفکرات و اظهارات آن‎ها را به‌عنوان منبعی مطمئن مورد پذیرش قرار می‎دهند.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بیان داشت: طرح مباحث جنگ فرقه ای و عقیدتی، ایجاد تردید و شک و شبهه، تغییر آیات و روایات، مهدی گرایی و ادعای مهدویت و ترویج خرافه از دیر باز از سوی دشمنان برای ضربه زدن به اسلام مورد استفاده قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام سید رضا تقوی عنوان کرد: ایجاد جریان های منحرفی مانند بابیت، بهاییت، وهابیت، قادیانی گری در راستای ترویج خرافه و تردید در باورها، اعتقادات و فرهنگ جامعه اسلامی شکل گرفته است.
وی گفت: شناخت دشمن، ترویج صحیح اندیشه های اسلام ناب محمدی با ابزار و وسایل جدید، تبلیغ دین با شیوه های غیر مستقیم از مهم ترین وظایف روحانیت در مقابله با ترویج و تبلیغ فرقه ها و ادیان انحرافی است.
تقوی در ادامه ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری همایش تجلیل و قدردانی از زحمات ۳۰ ساله امام جمعه شهر نهاوند گفت: حجت‌الاسلام مغیثی یکی از بی توقع ترین امام جمعه های کشور است که من در طول دوران خدمت خود شناخته ام.
وی ادامه داد: تکریم و تمجید شما مردم متدین و انقلابی نهاوند از زحمات و خدمت ۳۰ ساله امام جمعه، تکریم و ارج نهاوند به جایگاه روحانیت و تقویت آن است./س
برچسب ها: صحیح ، ترویج ، وظایف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.