حيدريون خبر داد

شناسنامه فني و ملکي "ساختمان" هوشمند شد/قیمت گذاری ساختمان با اجرایی شدن "شناسنامه فنی"

معاون فني و مهندسي سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور گفت: شناسنامه فني و ملکي ساختمان براي واحدهاي مسکوني با همکاري سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران هوشمند گرديد.

رضا حيدريون معاون فني و مهندسي سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه شناسنامه فني و ملکي ساختمان ها به متراژهاي دوهزار متر رسيده است، گفت: سعي خواهيم کرد متراژ واحدها را به هزار متر کاهش دهيم.
 
وي ادامه داد: سازمان نظام مهندسي براي شناسنامه فني و ملکي بسته الکترونيکي تهيه کرده 20 هزار مهندس مي‌توانند از طريق‌ آن تمامي ايرادهاي ساختمان را پيدا کنند.
 
حيدريون در ادامه اظهار داشت: کارشناسان مهندس در اين بسته الکترونيکي براي 20 هزار مهندس کارتابلي تهيه کرده تا از طريق آن تمامي مراحل ساختمانها در اين شناسنامه ثبت مي‌گردد.
 
معاون فني و مهندسي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران در ادامه تصريح کرد: مقرر شده بود در اين شناسنامه تمامي مراحل به صورت دستي انجام گيرد که اين امر قابليت اجرايي نداشت.
 
وي با اشاره به اينکه با اجرايي شدن شناسنامه فني و ملکي ساختمان مي‌توان ساختمانها قيمت‌گذاري کنيم، گفت: با سيستم مديريتي هوشمند اين شناسنامه مي‌توان تمامي مشخصات ساختمان از جمله زيربناها و نما را مشخص کرد.
 
حيدريون در ادامه توضيح داد: در صورتي که شناسنامه فني و ملکي به صورت دستي پر مي‌شد نمي‌توان مشخصات واقعي ساختمان را دريافت کنيم.
 
وي در ادامه افزود: در حال حاضر 13 ميليارد تومان هزينه‌هاي ساختمان و طرح‌هاي عمراني است که در طول يک سال به 33 هزار ميليارد تومان مي‌رسد.
 
حيدريون در ادامه افزود: 10 برابر بودجه عمراني صرف ساخت و ساز شهري مي‌شد که با اجراي شناسنامه فني و ملکي اين هزينه‌ها کاهش مي‌يابد.
 
معاون فني و مهندسي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران در ادامه خاطرنشان کرد: با هوشمند کردن شناسنامه فني و ملکي کيفيت ساخت و ساز افزايش و از سازندگان داراي صلاحيت استفاده مي‌شود.
 
وي در ادامه يادآور شد: هوشمند کردن شناسنامه فني و ملکي کار بزرگي بود که طي يک سال گذشته با همکاري شهرداري تهران انجام شده است.
انتهاي پيام/
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار