خراسان/

رونق گرفتن کاشمر مدیون موقوفات متعدد است

امام جمعه کاشمر رونق گرفتن این شهرستان را مدیون موقوفات متعدد دانست و گفت: بخش زیادی از ادارات کاشمر میهمان موقوفات هستند، اما سال‌ها است که حق و حقوق موقوفات را پرداخت نکرده‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی در نخستین جلسه ستاد گرامیداشت هفته وقف کاشمر اظهار داشت: یکی از زیباترین دستورات دین اسلام مسئله وقف است چرا که با وقف نیت و افکار انسان‌ها ماندگار می‌شود.

وی با بیان این که در شهرستان کاشمر یکی از مسائلی که ریشه در فرهنگ مردم دارد مسئله وقف است افزود: اگر چه اکثریت مردم کاشمر از نظر اقتصادی و به لحاظ امرار معاش در بخش‌های کشاورزی جزو طبقات پایین جامعه محسوب می‌شوند اما خوشبختانه در امر وقف جزو اولین‌های استان و برترین‌های کشور هستند.

امام جمعه کاشمر با اشاره به این که باید تلاش کنیم میراث مهم فرهنگی که از واقفین و خیرین گذشته این شهرستان بجا مانده حفاظت و حراست شود، یادآور شد: خوشبختانه با مدیریت و نظارت اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر به مسئله موقوفات در شهر رونق گرفته است و مردم بیشتر خدمات انجام شده از محل عواید موقوفات را مشاهده می‌کنند.

وی با تاکید بر این که مردم با احیاء شدن موقوفات و انجام خدمات از محل عواید موقوفه در راستای نیات واقف، طعم و مزه وقف را بهتر می‌چشند خاطر نشان کرد: با تعداد موقوفات شهرستان می‌توان ادعا کرد در هر چند خانواده یک واقف وجود دارد و از این که موقوفات رونق گرفته خوشحالند.

یعقوبی، رونق گرفتن کاشمر را مدیون موقوفات متعدد عنوان کرد و تصریح کرد: بخش زیادی از ادارات شهرستان میهمان موقوفات هستند، اما متأسفانه سال‌هاست که حق و حقوقات موقوفات را پرداخت نکرده‌اند لذا انتظار داریم اداراتی که در زمین‌های موقوفه ساختمان بنا کرده نسبت به پرداخت به موقع حق و حقوق موقوفات اقدام تا در راستای نیت واقف آن هزینه شود.

وی با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ وقف در جامعه یادآور شد: باید موضوع وقف در هفته وقف برجسته‌تر باشد و مورد توجه قرار گیرد چرا که ما نمک‌پرورده موقوفات محسوب می‌شویم.

امام جمعه کاشمر با بیان این که هفته آخر صفر به نام هفته وقف نام‌گذاری شده ابراز امیدواری کرد: از نظر تبلیغی و ایجاد فضای فرهنگی برای امر وقف و توجه ویژه به موقوفات و رعایت حقوق آن مورد نظر قرار گیرد تا بتوانیم از این میراث گران‌بها در راستای نیات واقفین نیک اندیش و دور اندیش از این سرمایه عظیم بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کاشمر ، موقوفات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.