مسوول اداره محیط زیست شهرستان آبدانان از ورود پرندگان مهاجر به زیستگاه های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ احمد ایمانی  هر سال با آغاز فصل سرما و بارندگی، هزاران قطعه پرنده ارزشمند و دارای هویت از کشورهای همسایه و استان های شمالی کشور وارد زیستگاه های این شهرستان می شوند.
وی افزود: رودخانه دویرج دهلران که از سراب آبدانان سرچشمه می گیرد، رودخانه سیاه گاه که از چشمه های دو قلو تغذیه می شود و حوضچه عقبی پشت سد کرخه سه زیستگاه مهم ارزشمند و دارای استانداردهای جهانی است که از میانه آذر هر سال تا نیمه فروردین سال بعد پذیرای صدها گونه از پرندگان مهاجر است.
وی اظهار کرد: اغلب پرندگانی که در زیستگاه های شهرستان آبدانان زمستان گذرانی می کنند، از گونه اگرت بزرگ و کوچک، حواصیل خاکستری، حواصیل ارغوانی، گاو چرانک، اردک، آنقوت، تنجه، باکلان کوچک و غاز خاکستری است.
ایمانی اضافه کرد: ماموران و محیط بانان اداره محیط زیست این شهرستان با مشارکت 70 نفر از محیط بانان افتخاری به طور شبانه روز از این گونه های زیبا و دیدنی حفاظت و با شکارچیان متخلف به شدت برخورد قانونی می کنند.
مدیر اداره محیط زیست آبدانان ادامه داد: این شهر ستان دارای 16 هزار هکتار عرصه زیستگاهی است که در طول سال میزبان هزاران قطعه پرنده مهاجر از داخل و خارج کشور است./س
 
 
 
 
 انتهای پیام/
 
برچسب ها: پرندگان ، مهاجر ، آبگیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.