گزارش براساس لايحه "بودجه" 93؛

استفاده از 35 هزار ميليارد دلار "فاينانس" ارزي در تکميل طرح‌هاي عمراني

براي تکميل طرح‌هاي عمراني در سال 93 طبق برآورد معاونت برنامه‌ريزي از 35 هزار ميليارد دلار فاينانس خارجي استفاده مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، دولت در تنظيم لايحه بودجه 93 با اختصاص بودجه براي تکميل سه هزار طرح نيمه تمام در کشور مواجه شد.
 
بنابراين، دولت تصميم گرفت تا در تخصيص بودجه به طرحهاي عمراني تمرکز خود را در طرحهاي بالاي 80 درصد پيشرفت متمرکز کند و به اين منظور اعتباري بالغ بر 37 هزار ميليارد تومان در لايحه بودجه 93 در نظر گرفت.
 
اما دولت براي تکميل سه هزار طرح عمراني بر اعتبار 37 هزار ميليارد توماني اکتفا نکرده  و استفاده از 35 هزار ميليارد دلار فاينانس خارجي را نيز مجاز دانسته است.
 
بر اين اساس، معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور پيش‌بيني کرده تا پايان سال 93 بيش از 246 طرح عمراني را به مرحله پاياني برساند.
 
گفتني است، در اين راستا براي دريافت منابع فاينانس احتياج به پيش پرداخت 30 درصدي بود که با تلاش مجلس و دولت به 7.5 درصد کاهش يافت و همچنين، با تصويب مجلس مي‌توان از شش درصد ورودي صندوق توسعه ملي براي پيش پرداخت فاينانس استفاده کرد.
 
لازم به ذکر است، ميزان اعتبارات عمراني در لايحه بودجه سال گذشته، 56 هزار ميليارد تومان تعيين شده بود که اين رقم در لايحه بودجه سال 93 با 37 درصد کاهش به 37 هزار ميليارد تومان رسيده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: طرحهای ، عمرانی ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار