باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا اعلام کرد با کنگره درباره افزايش سقف بدهي‌ها گفتگو نخواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، افزايش سقف بدهي‌هاي آمريکا موضوعي است که نمايندگان در کنگره بايد درباره آن تصميم‌گيري کنند.

اين اعلام نظر اوباما در حالي مطرح مي‌شود که دولت آمريکا اين هفته هشدار داد اگر نمايندگان هر چه سريع‌تر درباره افزايش سقف بدهي‌ها نتوانند به توافق برسند، دولت فدرال ديگر نمي‌تواند براي تامين نيازهاي خود از بازار مالي قرض بگيرد.

رئيس جمهور آمريکا در همين باره گفته است افزايش سقف بدهي‌هاي آمريکا نمي‌تواند موضوع مذاکره باشد. وي در عين حال خاطر نشان کرد انتظار رويارويي درباره اين موضوع را با نمايندگان در کنگره ندارد.

وي افزود: فرض را بر اين مي‌گذارد که نمايندگان اينقدر ديوانه نباشند که يک بار ديگر درباره افزايش سقف بدهي‌ها جنجال راه بيندازند.

از سال 2011 تاکنون افزايش سقف بدهي‌هاي آمريکا هر از چند گاهي به موضوعي جنجال‌برانگيز بين نمايندگان دموکرات و جمهوري‌خواه در کنگره آمريکا از يکسو و بين کنگره و دولت آمريکا از سوي ديگر تبديل شده است.

جک لو در نامه‌اي براي رئيس گروه‌هاي پارلماني از آنها خواست براي آنکه مشکلي براي دولت در تامين نيازهاي مالي به وجود نيايد، هر چه سريع‌تر سقف بدهي‌ها را افزايش دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مخالفت ، اوباما ، کنگره ، سقف ، بدهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار