معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور هزینه نگهداری راه‌های کشور را سالانه 70 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، شهرام آدم‌نژاد در مراسم تجلیل از 24 راهدار نمونه استان به مناسبت روز راهدار اظهار داشت: در حال حاضر 200 هزار کیلومتر شبکه ارتباطی در کشور اعم از آزادراه، بزرگراه، راه‌های فرعی و روستایی وجود دارد که 33 هزار کیلومتر از آن راه‌های شریانی است که حجم عمده ترافیک کشور را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: برای نگهداری از راه‌ها سالانه 70 هزار میلیارد ریال نیاز است که با توجه به مشکلات کمبود بودجه این امر امکانپذیر نیست و باید هزینه نگهداری راه‌ها را با استفاده بهینه از تجهیزات هوشمند شبکه و بالا بردن ایمنی کاهش دهیم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راهداران با تلاش شبانه‌روزی خود در جاده‌ها، امنیت و آسایش را به مردم هدیه می‌کنند، گفت: نقش راهداران در ایمنی راه‌ها بسیار اساسی است و راهداران به عنوان فرشته‌های نجات در جاده‌ها نامیده می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز گفت: در حال حاضر6 هزار و 200 کیلومتر راه در استان وجود دارد و سالانه یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری این راه‌ها نیاز است.

غلامرضا خرمی در ادامه از‌استقرار 30 اکیپ ثابت و سیار راهداری در محورهای مواصلاتی استان در طرح راهداری زمستانی خبر داد و اظهار داشت: طرح راهداری زمستانی از اول آذر ماه امسال به اجرا در آمده و تا پایان فصل سرما ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این طرح علاوه بر استقرار 30 اکیپ ثابت و سیار راهداری، 450 دستگاه خودروی سبک، نیمه سنگین و سنگین به منظور اجرای عملیات راهداری زمستانی به کار گرفته شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: 500 نفر از عوامل راهداری نیز در اجرای این طرح مشارکت دارند که از رانندگان درخواست داریم با این عزیزان نهایت همکاری را داشته باشند و هنگامی که آنها در حال عملیات راهداری و برف‌روبی هستند، عجله‌ای نداشته و صبر پیشه کنند تا جاده به طور کامل باز شود که در طول مسیر با مشکل مواجه نشوند./س

برچسب ها: هزینه ، نگهداری ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.