وزیر کشور با بیان این‌که در مسأله هسته‌ای باید با بصیرت و مبتنی بر رهنمودهای رهبری و حمایت مردم وارد عرصه شویم، گفت: مذاکرات ما بر مبنای اعتماد نیست و برای احقاق حق مذاکره می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بعد از ظهردیروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم که در تالار معصومیه(س) استانداری قم برگزار شد، با بیان این‌که در حوزه سیاستی و نظارتی کلان جابجایی گفتمان‌ها با رأی مردم صورت می‌گیرد، گفت: از این رو کسانی که بتوانند گفتمان هر دوره‌ای را اجرایی کنند برای مسؤولیت‌های انتخاب می‌شوند.

وی با تقدیر از خدمات و اقدامات پیریایی، ابراز کرد: امیداوریم این خدمات ذخیره آخرت استاندار سابق قم قرار گیرد.وزیر کشور انتخاب حجت‌الاسلام صالحی منش را لطف و توفیق الهی ذکر کرد و اظهار داشت: انتخاب حجت‌الاسلام صالحی منش لطف خدا بود که به مردم عنایت شد .

رحمانی فضلی با اشاره به جایگاه بین‌المللی قم، افزود: امیدواریم قم در حوزه اجرایی با انتخاب افراد شایسته به خوبی اداره شود و برای تحقق این منظور دولت نیز کمک‌های خود را دریغ نخواهد کرد.وی با بیان این‌که قم مرکز توجهات جهانی است، بر ضرورت توجه به این شهر مقدس تأکید کرد و ابراز داشت: باید به قم رسیدگی شود و به عنوان یک الگو برای همه مطرح شود.

وزیر کشور با اشاره به گفتمان اعتدال دولت، گفت: رییس جمهور به مسأله اعتدال اهتمام ویژه‌ای دارند و به همه استانداران خود توجه به این امر را توصیه می‌کنند.رحمانی فضلی با بیان این‌که اعتدال برای دولت موضوعیت دارد نه طریقیت، اظهار کرد: گرایشات سیاسی افراد اهمیت ندارد و امیدواریم استاندار جدید قم اعتدال را در عمل به اجرا برساند. وی با اشاره به این‌که عدالت و آزادی ما دارای منشأ توحیدی است، افزود: همه به عنوان یک مسلمان باید به مسأله عدالت و قانون مداری به عنوان وظایف اصلی خود توجه کنیم.

وزیر کشور یکی از اقدامات حجت‌الاسلام صالحی منش را تلاش برای اجرای عدالت در قم دانست و گفت: استاندار قم به عنوان نماینده دولت در استان باید برای اجرای قانون دلسوز باشد و اعتقادات دینی را مبنا قرار دهد.رحمانی فضلی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه اجرای عدالت، بر ضرورت خدمت به مردم تأکید کرد و افزود: مردم ولی نعمت ما هستند و هر زمانی که از مردم فاصله گرفته شده توفیقی حاصل نشده است، از این رو دشتگاه‌های اجرایی بیشترین وظیفه را در قبال مردم دارند.

وی با بیان این‌که باید مردم را وارد تصمیم‌گیری‌ها کرده و در مسائل اجرایی از آنها کمک بگیریم، گفت: استاندار قم باید فرآیندی را برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری انتخاب کند که مردم مورد توجه باشند.وزیر کشور حضور استاندار را در میان توده‌های مردم با اهمیت دانست و اظهار کرد: حجت‌الاسلام صالحی منش می تواند در این زمینه الگویی برای دیگران باشد.

رحمانی فضلی به استاندار قم توصیه کرد: همکارانی را انتخاب کند که هماهنگی، دلسوزی و پاک‌دستی از ویژگی‌های اصل آنها باشد.وی در ادامه سخنان خود بحث کارآمدی نظام را اصلی ترین چالش دشمنان دانست و با اشاره به تحریم‌های دشمن علیه نظام اسلامی، گفت: دشمن فکر می‌کند با تحریم‌های اقتصادی می‌تواند نظام و مردم را وادار به تسلیم در برابر خواسته های خود کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: دشمن انتخابات را نقطه عطفی برای تنش و آشوب در نظر گرفته بود اما به لطف الهی انتخابات در فضایی آرام و با نتیجه‌ای مطلوب حاصل شد و دشمنان نا امید شدند.

رحمانی فضلی با بیان این که دشمن رویکرد دولت در مذاکرات را نتیجه تأثیر تحریم‌ها می دانست، تأکید کرد:‌ البته مردم در 13 آبان جواب قاطعی به دشمنان دادند و موضع خود را مشخص کردند.

وی با اشاره به بی اعتمادی نظام اسلامی به آمریکایی‌ها، گفت: بنده به عنوان وزیر کشور موافق سر دادن شعار مرگ بر آمریکا در روز 13 آبان بودم.

وزیر کشور با تأکید بر این‌که در مسأله هسته‌ای سهل انگاری و اعتماد به طرف مقابل وجود ندارد، ابراز کرد: اگر ما در مسأله هسته‌ای سهل انگاری کنیم فریب دشمن را خواهیم خورد.رحمانی فضلی با بیان این‌که در مسأله هسته‌ای باید با بصیرت و مبتنی بر رهنمودهای رهبری و حمایت مردم وارد عرصه شویم، اظهار کرد: مذاکرات ما بر مبنای اعتماد نیست و برای احقاق حق مذاکره می‌کنیم.

وی بر ضرورت واگذاری کارها به دست مردم تأکید کرد و گفت: قم ظرفیت‌ها و موقعیت اقتصادی، زیارتی و سیاحتی خوبی دارد و می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد./س


برچسب ها: قم ، مذاکرات ، احقاق ، حق ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.