سرمربی تیم ملی بدمینتون که به دلیل سرماخوردگی ملی‌پوشان را در مسابقات بین‌المللی ترکیه همراهی نکرده است، از عدم تمرین حرفه‌ای ملی‌پوشان و حضور کم‌رنگ آنها در مسابقات برون مرزی می‌گوید.

بهادر زکی‌زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: حدود یک ماه پیش صادق کرباسی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و من هم در اردوی زنجان و هم در اردوی تهران همراه ملی‌پوشان بودم ولی به دلیل سرماخوردگی ترجیح دادم به مسابقات ترکیه نروم.

سرمربی تیم ملی بدمینتون مردان ادامه داد: طبق اخباری که از مسابقات ترکیه دریافت کردم همه ملی‌پوشان حذف شدند، تعدادی از آنها در گیم اول حرفی برای گفتن داشتند اما در نهایت از دور رقابت‌ها کنار رفتند، باید شرایط بدنی ملی‌پوشان و عملکرد آنها را از حضور آنها در کشور بررسی کنیم.

زکی‌زاده تصریح کرد: رقابت‌های ترکیه، نخستین تجربه ملی‌پوشان در طول سال جاری بود، باید بگویم عملکرد ملی‌پوشان در رقابت‌های مختلف به تجربه حضور آنها بستگی دارد اما نظام تمرینی هم برای ملی‌پوشان ما تعریف نشده و خود آنها هم متوجه هستند که از لحاظ ساختار و فنی ضعف دارند.

سرمربی تیم ملی بدمینتون مردان تأکید کرد: زمان بندی تمرین کم بوده واین مسئله هم به امکانات فدراسیون و هم خود ورزشکاران بستگی دارد، چرا که ملی‌پوشان درگیر مسائل دیگری هستند وتمرکز اصلی آن‌ها حداقل بدمینتون حرفه‌ای نیست.

وی اضافه کرد: تا وقتی که دیدگاه ما در ورزش حرفه‌ای نباشد در حد آماتور باقی می‌مانیم ودر مسابقات طراز اول تنها از تلاش خود راضی هستیم.

زکی‌زاده در خصوص غیبت تعدادی از ملی‌پوشان در مسابقات بین‌المللی‌ ترکیه، گفت: گزینش ملی‌پوشان در مسابقات ترکیه براساس امتیاز آن‌ها در رنکینگ کشوری در طول یک سال بوده است وکسانی که در این رقابت حاضر نبودند یا در مسابقات رنکینگ حضور نداشتند ویا امتیاز قابل توجهی کسب نکردند.

وی یادآورشد: در آستانه مسابقات بین‌الملل فجر به روی برگزاری دونوبت اردوی یک هفته‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم ولی اغلب ملی‌پوشان درگیر لیگ هستند، چنانچه شرایط تمرینی در تیم‌ها فراهم شود ملی‌پوشان می‌توانند به شرایط مناسبی برسند اما متاسفانه شرایط تمرین در تیم‌ها فراهم نمی‌شود، چنانچه ملی‌پوشان در رقابت‌های پیش‌رو از لحاظ بدنی و فنی ضعف داشته باشند این مسئله به فدراسیون ارتباط ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.