با هدف حفظ، نگهداری و احیاء بافت تاریخی شهر بندرانزلی جلسه مشترک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، شهرداری و شورای اسلامی بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی گیلان، در این جلسه حسن خسته‌بند، نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت موقعیت شهرستان بندرانزلی تاکید کرد و گفت: شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی دارای سابقه تاریخی است و مردم این شهر و گردشگران انتظار دارند، آراستگی و زیبایی این شهر بیش از پیش خود را نشان دهد.
 
وی گفت: مرمت و نگهداری هریک از بناهای و اماکن تاریخی می تواند یک موقعیت ممتاز برای این شهر ایجاد کند، دست اندازی و تخریب آنها نه تنها جزء برنامه های حوزه مدیریت شهری نیست، بلکه مردم به دنبال حیات بخشی و پایداری آنها برای آینده گان هستند.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر الگو برداری از شهرهای تاریخی دنیا اظهار داشت: در برخی از کشورها، با احیاء محورهای تاریخی و مرمت بناهای شهری تصویر سازی مناسبی برای گردشگران ایجاد کرده اند، باید تلاش شود شهر بندرانزلی نیز به این موقعیت دست یابد.
 
رضا علیزاده، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی دستی و گردشگری استان گیلان نیز شهرستان بندرانزلی را برای گردشگری استان گیلان بسیار با اهمیت دانست و گفت: جاذبه های متنوعی در این شهرستان وجود دارد و از گذشته، بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی با همین انگیزه به بندرانزلی سفر می کردند به همین دلیل هر گوشه از این شهر یک خاطره در ذهن آنها حک کرده است.
 
وی گفت: گذشته از ویژگی های بندری این شهر، چشم انداز زیبا، تالاب بین المللی انزلی و سایر جاذبه های طبیعی، بافت تاریخی این شهر می تواند یک فرصت برای گردشگری تلقی شود که با برنامه ریزی و مشارکت همه ی مجموعه ها اعم از شهرداری، دادگستری، بانک ها ، مجامع امور صنفی و سایر گروه های فعال بندرانزلی می بایست امکان مرمت بناها و اماکن تاریخی فراهم شود.
 
این مسوول میراث فرهنگی گیلان اظهار داشت: باید توجه داشت هرگونه ساخت و سازها که در حرایم میراث فرهنگی قرار دارد الزاما می بایست از ضوابط بافت تاریخی و شورای عالی معماری و شهرسازی تبعیت کند، در این ضوابط تاکیدا تطبیق با موضوعاتی چون الگو معماری، نما، جداره، ارتفاع و سایر مقولات تخصصی مورد تاکید میراث فرهنگی است.
 
علیزاده گفت: در برنامه ریزی شهری بی تردید تشریک مساعی و پایبندی به اصول حاکم بر توسعه شهری، می تواند هویت و کالبد تاریخی شهر بندرانزلی را تبدیل به یک فرصت گردشگری دیگر در کنار سایر جاذبه ها کند.
 
در پایان این جلسه، نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان بندرانزلی، ،سرپرست و جمعی از معاونین و مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهرستان بندرانزلی ضمن بازدید و ارزیابی از روند اجرای پروژه های میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان، در موزه نظامی انزلی حضور یافتند.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار