ساختمان موسسه آموزشی عالی حوزوی اسراء با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی و آیت الله حسینی بوشهری در قم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، ساختمان موسسه آموزشی حوزوی اسراء پیش از ظهر شنبه در محل ساختمان این موسسه و با حضور آیت الله جوادی آملی و آیت الله حسینی بوشهری و همچنین جمعی از علما و مدرسان حوزه علمیه افتتاح شد.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در این مراسم، در سخنانی گفت:‌ گرچه آموزش مهم و از مولفه‌های تمدن محسوب می‌شود اما امروزه دنیای دیگری پیدا کرده است.

حجت الاسلام مرتضی واعظ جوادی ادامه داد: آموزش در دنیای امروز باید با استفاده از امکانات و ابزار به شکل عمیق در لایه‌های وجودی انسان‌ها رخنه کند تا بتواند تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه آموزش دارای سه محور آموزش عمومی، تخصصی و دوره‌های خاص است، ابراز داشت: فضای عمومی حوزه با آموزش عمومی سروکار دارد و 30 سال است که آیت الله جوادی آملی در حوزه به تدریس تفسیر مشغول هستند اما آنچه که ایشان در حوزه تدریس می‌کنند با آنچه در تفسیر تسنیم آمده متفاوت است.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ادامه داد:‌ شیوه تدریس علامه طباطبایی هم به این شکل بود که یک جلسه تفسیر تدریس می‌کردند و خود نیز در این زمینه تحقیق داشتند و به شکل تخصصی تفسیر را دنبال می‌کردند.

حجت الاسلام واعظ جوادی با بیان اینکه هدف از تاسیس موسسه اسراء نیز دنبال کردن تفسیر به شکل تخصصی بود، گفت: قطعا مدرسه تخصصی تفسیر در حوزه و نقاط مختلف کشور جایگاه ویژه‌ای را پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: همه شاخه‌های علوم شریف هستند اما علم تفسیر دارای ویژی خاص است و این بدان دلیل است که تفسیر با قول خداوند ارتباط دارد و به این دلیل که موجب تبیین قول خداوند میشود ارزش خاصی دارد و در طول سایر علوم است.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در ادامه با اشاره به افتتاح ساختمان موسسه آموزشی عالی حوزوی اسراء ابراز داشت: در این مرکز دوره تخصصی تفسیر در سطح سه و چهار ارائه می‌شود.


ش ک

برچسب ها: قم ، افتتاح ، ساختمان ، اسراء
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.