رييس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش در پي برخي ابهامات پيرامون سرانه اي شدن بودجه مدارس اعلام كرد: براساس قانون دستگاه هاي اجرايي از جمله آموزش و پرورش موظف به استقرار آن هستند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، عليرضا جدايي با اشاره به ابهام هاي پيش آمده در باره سرانه بودجه مدارس ، افزود: كليات اين طرح به موجب ماده 16 قانون مديريت خدمات كشوري به تصويب مجلس رسيده و نه تنها آموزش و پرورش بلكه ساير دستگاه هاي اجرايي ملزم به اجرا و استقرار آن هستند.

* اجراي آزمايشي سرانه اي شدن بودجه مدارس

جدايي با بيان اينكه اين طرح دو هدف ارتقاي بهره وري و استقرار نظام كنترل نتيجه و محصول را دنبال مي كند، گفت: اجراي سرانه اي شدن بودجه مدارس با مطالعات و پيش بيني هاي لازم در سال آينده در تعدادي از مدارس كشور اجرا خواهد شد و جاي هيچ گونه نگراني براي اعمال سليقه شخصي افراد وجود نداشته و كليه مراحل به موجب آيين نامه هاي مربوط انجام خواهد پذيرفت.

وي ادامه داد : در لايحه بودجه 1393 يك رديف براي كيفيت بخشي به فعاليت هاي آموزشي و پرورشي منظور شده و اعتباري معادل 2500 ميليارد ريال براي آن پيش بيني شده است. بنابراين اعتبار سرانه مدارس در سال آينده با افزايش قابل توجهي همراه خواهد يود و بخش قابل توجهي از آن نيز به سرانه مدارس دولتي اختصاص مي يابد.

اين مقام مسئول افزود: پس از تصويب و ابلاغ اعتبار مذكور، نسبت به پرداخت سرانه مدارس دولتي با اولويت مناطق محروم و كمتر توسعه يافته اقدام خواهد شد.
انتهای پیام/

    
 

برچسب ها: آموزش ، پرورش ، جایگاه ، قانون ، سرانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
مرتضی خلیلی
۱۵:۲۷ ۰۳ دی ۱۳۹۲
نظرخیلی خوبی است اگراجراءشود
آخرین اخبار